پورشیب: به خاطر قوانین عجیب فدراسیون جهانی کاراته از المپیک جا ماندم/ هیچکس حال من را درک نمی‌کند

کاپیتان تیم ملی کاراته کشورمان با انتشار پستی در اینستاگرام از حال و هوای خودش بعد از جا ماندن از المپیک ۲۰۲۰ گفت.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ذبیح الله پورشیب کاپیتان تیم ملی کاراته کشورمان با وجود کسب سهمیه المپیک به دلیل قوانین دست و پا گیر فدراسیون جهانی کاراته مبنی بر اینکه در وزن ۷۵- کیلوگرم و ۷۵+ کیلوگرم (متشکل از دو وزن ۸۴- و ۸۴+ کیلوگرم) کاراته کا‌های اول و دوم هر وزن طبق رنکینگ جهانی جواز سهمیه خواهند گرفت از حضور در رقابت های المپیک ۲۰۲۰ توکیو باز ماند.

کاپیتان تیم ملی هم با بدشانسی  پس از اُکتاش ترکیه‌ای نفر دوم وزن ۸۴- شد و چون گنج‌زاده نفر اول وزن ۸۴+ بود، کاپیتان تیم ملی با وجود جمع آوری امتیاز بیشتر، نتوانست به المپیک برسد. حالا پورشیب در جدیدترین واکنش خود نسبت به جا ماندن از المپیک توکیو در صفحه اینستاگرامی خود دلنوشته‌ای را با هواداران خود مطرح کرد.

پورشیب در پست اینستاگرامی خود نوشت: 

سلام، همیشه شکر گذار خدا بودم و هستم در هر شرایطی، هر چی دارم از خدا دارم، همیشه با افتخار برای نام ایران عزیزم پرچم کشورم جنگیدم، تاریخ ورزش و المپیک نباید فراموش کند که نفر دوم رنکینگ المپیک به المپیک نره، اوج بی رحمی و اوج بی انصافی است، هیچکس جای من نیست ونمیتونه درک کنه، متاسفانه مسیر المپیک از مسیر واقعی خودش خارج شد، من شکست نخوردم و تسلیم نشدم و تلاشم را کردم، بهترین شاهد خدای من و وجدان من است، تو این ۲ سال در مسیر المپیک خیلی اتفاق‌ها افتاد چه داخل تاتامی چه بیرون تاتامی که کم هم نبود، با همه چیز جنگیدم روز به روز جدی و مصمم‌تر از قبل شدم.

هیچگاه نا امید نمی‌شدم حتی خیلی از مواقع تنها بودم]، گاهی اوقات یه چیزایی هست از دست شخص خارج است و نمی‌شود کاری کرد، پارسال همین موقع‌ها بدترین شرایط رنکینگ رو داشتم ۷/۸ بودم هیچکس به من امیدوار نبود، اما تلاش کردم نفر دوم رنکینگ شدم، اما با قانون‌های مزخرف فدراسیون جهانی کاراته المپیک رو از من گرفتند. قانونی که تا ۱ ماه پیش هیچکس خبر دار نبود، از روز اول هم همچین چیزی وجود نداشت ام یکدفعه. شاید این قسمتی از کتاب زندگی من باشد، سرنوشت من. نمیدونم اسمش را چی بگذارم، اما هیچوقت آدمی نبودم که تسلیم اتفاق‌های این دنیا بشوم و نخواهم شد، خیلی حرف‌ها هست، خیلی دلم پر است، اما نمی‌شود در چند خط گفت.

ممنون از تمام کسانی که در این مدت کنارم بودند، خصوصا کسانی که شجاعانه و بدون ترس و قلبا به من انگیزه انرژی دادند وحمایت کردند فراموش نمی‌کنم هیچوقت. (با آرزوی سلامتی موفقیت و شادی برای تمام مردم عزیز ایران در سال جدید، تبریک میگم به بچه‌هایی که سهمیه المپیک رو بدست آوردن و با آرزوی موفقیت و سربلندی برای این عزیزان) یا علی.

تیم ملی کاراته کشورمان با کسب  ۴ سهمیه المپیک توسط سجاد گنج‌زاده، بهمن عسگری، حمیده عباسعلی و سارا بهمینار و در غیاب کاپیتان پورشیب به کار خود پایان داد و حالا تنها یک سهمیه در رقابت گزینشی پاریس باقی می‌ماند که طی ماه‌های آینده برگزار می‌شود و از ایران امیر مهدی‌زاده عازم این رقابت‌ها خواهد شد تا سهمیه ایران در المپیک ۲۰۲۰ به عدد ۵ برسد.


بیشتر بخوانید: ۴ سهمیه کاراته ایران در المپیک قطعی شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار