از رونق به جهش ۱۶/

"جهش تولید" مستلزم سرمایه گذاری کلان دولت در بخش کشاورزی

بیابانی گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک کشور، جهش تولید مستلزم سرمایه گذاری کلان دولت در بخش کشاورزی است.

‌عنایت اله بیابانی قائم مقام‌خانه کشاورز در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اهمیت جهش تولید در بخش کشاورزی اظهار کرد: با توجه به پتانسیل بخش کشاورزی، شرایط جوی مناسب و دسترسی به دانش روز انتظار می رود که کشاورزان مطابق با استانداردهای مورد قبول کشورهای هدف تولید کنند.

وی افزود: چهار فصل بودن اقلیم و موقعیت استراتژیک و جغرافیایی کشور این امکان را می دهد که در بخش کشاورزی توانمند حضور یابیم و بتوانیم در جهت تحقق شعار سال گام های مهمی را برداریم.

 تولیدکنندگان بخش کشاورزی همانند زمان جنگ به تولید ادامه دهد

بیابانی ادامه داد: دولتمردان برای تحقق شعار جهش تولید باید سرمایه گذاری کلانی در بخش کشاورزی انجام دهند، ضمن آنکه ارتباط خود با دیگر کشورها را به گونه ای تنظیم کند که قابل قبول باشد.

به گفته این مقام مسئول، با توجه به موقعیت استراتژیک کشور، جهش تولید مستلزم سرمایه گذاری کلان دولت در بخش کشاورزی است.

قائم مقام خانه کشاورز با تاکید بر این مسئله که بخش کشاورزی همانند زمان جنگ باید محصولات تولیدی را به بهترین نحو عرضه کند، بیان کرد: با توجه به پتانسیل بالای کشور در تولید محصولات کشاورزی این امکان وجود دارد که رونق کشاورزی حفظ شود.

وی با تاکید بر حمایت همه جانبه دولت از بخش کشاورزی گفت: با وجود اهمیت بالای بخش کشاورزی در تحقق شعار سال و رونق صادرات غیرنفتی ، از مسئولان انتظار می رود با پرداخت تسهیلات کم بهره و یارانه کشاورزان را حمایت همه جانبه کنند.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به بارندگی های مناسب طی سال گذشته و امسال این امکان وجود دارد که در صورت حمایت دولت، شعار "جهش تولید" تحقق یابد به طوریکه با توسعه صادرات و ارزآوری از این محل بتوان حرفی در بازارهای هدف برای گفتن داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار