در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

رشد ۳۰ درصدی تولید پنبه در کشور

رئیس انجمن صنایع نساجی ایران گفت: سال گذشته با رشد ۳۰ درصدی تولید پنبه، در مجموع ۶۰ تا ۷۰ هزار تن پنبه در کشور برداشت شد.

تولید پنبه امسال به کمتر از ۶۰ هزار تن رسیدمحمدجعفر شهلایی نژاد رئیس انجمن صنایع نساجی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تولید پنبه در کشور، گفت: تولید پنبه امسال به کمتر از ۶۰ هزار تن رسیده است که نسبت به سال گذشته بهبود یافته است و البته توانستیم بیشتر از گذشته تولید کنیم.

او با تاکید بر اینکه سال گذشته با رشد ۳۰ درصدی تولید پنبه، در مجموع ۶۰ تا ۷۰ هزار تن پنبه در کشور برداشت شد، گفت: این میزان تولید کافی نیست و باید بتوانیم میزان تولید را افزایش دهیم. 

رئیس انجمن صنایع نساجی ایران افزود: ما از حامیان افزایش تولیدات داخلی هستیم و هر چه بیشتر تولید افزایش یابد، تولیدکنندگان با توان بیشتری نیاز داخل را تأمین خواهند کرد. 

شهلایی نژاد با اشاره به مشکلات صنعت نساجی، گفت: به دلیل وجود مالیات در واردات بیشتر افراد به قاچاق روی می‌آورند و از این رو این پدیده در کشور رو به افزایش است.


بیشتر بخوانید: تولید ۶۵ هزار تن پنبه در کشور/ ۹۵ درصد برداشت پنبه با دست انجام می‌شود


رئیس انجمن صنایع نساجی ایران با بیان اینکه باید از پنبه کاران حمایت شود، گفت: پنبه کاران نیاز به حمایت دارند تا بتوانند این محصول را تولید کنند. با این حال در تولید این کالا مشکلاتی وجود دارد و زمین‌های کشاورزی کوچک هستند. علاوه بر این مافیای پنبه یکی از بزرگترین مشکلات این حوزه هستند، در شرایط کنونی باید پنبه با قیمت مناسب از کشاورز خریداری و با قیمت منطقی به متقاضیان فروخته شود، اما متأسفانه در کشور ما این چرخه معیوب است.

به گفته این مقام مسئول، توان ظرفیتی کشور در تولید نخ محدود است، چرا که امکانات لازم برای افزایش تولید وجود ندارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار