آزادی ۳۲۷ مددجوی زندانی جرایم غیر عمد در کرمان

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان گفت: ۳۲۷ زندانی جرایم غیر عمد طی پارسال از زندان‌های استان کرمان آزاد شدند.

آزادی ۳۲۷ مددجوی زندانی جرایم غیر عمد در کرمانسید حجت الله موسوی قوام، مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: این تعداد زندانی جرایم غیر عمد با اعتباری بالغ بر ۱۰۷ میلیارد و ۶۲۷ میلیون ریال از زندان‌های استان کرمان آزاد شدند.

او افزود: این تعداد زندانی توسط کمک خیرین استان، ستاد دیه کشور، تسهیلات بانک‌ها و صندوق تامین خسارت بدنی از زندان‌های استان آزاد شدند.

موسوی قوام با اشاره به اینکه طی پارسال ۲۰۰جلسه صلح و سازش در سطح زندان‌های استان برگزار شده است، تصریح کرد:۲۵۰ پرونده داشته ایم که ستاد دیه توانسته است بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال از شاکیان تخفیف بگیرد.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان اظهار کرد: در نوع جرم محکومین مالی با ۸۹ نفر بالاترین جرایم زندانیان جرایم غیر عمد هستند و بعد از آن محکومین مهریه و نفقه با ۶۹ نفر و مابقی محکومین دیه در حوادث رانندگی وشبه عمدی هستند.

موسوی قوام بیان داشت: بیشترین آمارموجودی زندانیان غیر عمد در زندان کرمان با ۶۷ نفر و کمترین در زندان کهنوج هستند.

او با بیان اینکه درحال حاضر ۱۶۷ زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان به سر می‌برند گفت : برای آزادی این تعداد زندانی اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد نیاز است تا به آغوش گرم خانواده باز گردند.

او افزود:از این تعداد ۱۰ مدد جو مربوط به سال ۹۷ و مابقی ورودی سال ۹۸ هستند.

موسوی قوام با اشاره به اینکه طی پارسال ۲۶ جشن گلریزان در استان کرمان برگزار شده است، افزود: بیش از ۹ میلیاردتومان تعهد خیرین بوده که تاکنون ۸۰ درصد این مبلغ وصول شده است.

او اظهار داشت:با توجه به آمار زندانیان طی پارسال بیشترین آزادی مربوط به زندان کرمان و کمترین مربوط به زندان شهربابک بوده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار