۱۵هزارتن پیاز از اراضی کشاورزی ایرانشهر به بازار عرضه می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایرانشهر گفت: در سال زراعی جاری بیش‌از ۱۵ هزار تن محصول پیاز قرمز و سفید در ایرانشهر برداشت و روانه بازار مصرف شود.

مجید فیاضی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایرانشهر  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:  امسال کشاورزان ایرانشهر ۳۰۰هکتار از اراضی خود را به کشت پیاز اختصاص داده اند.

وی پیش‌بینی کرد در سال زراعی جاری بیش‌از ۱۵ هزار تن محصول پیاز قرمز و سفید در ایرانشهر برداشت و روانه بازار مصرف شود.

مجید فیاضی با اشاره به کیفیت بالای پیاز تولیدی در این شهرستان اظهار داشت: شرایط آب و هوایی منطقه موجب شده تا برای تولید پیاز کمتر از آفت کش‌ها استفاده شود به همین دلیل محصولات تولیدی از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

وی تصریح کرد:پیاز در اواخر شهریور با کشت مستقیم آغاز وتا پایان آذر ماه با کشت نشایی به اتمام می‌رسدو برداشت پیاز نیز از اواخر اسفند ماه شروع تا اواخر خرداد سال جاری ادامه خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان افزود ارقام پیاز تگزاس و پریماورا در ایرانشهر کشت می‌شود که از بازاریابی خوبی برخوردار است.

این مقام مسئول تاکید کرد با هدف کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی، کشت نشایی جایگزین کشت مستقیم پیاز شده و۲۵۰هکتاردر ایرانشهر بصورت نشایی کشت گردید ودر راستای ترویج کشت نشایی در سال زراعی جاری بخشی از نشای پیاز مورد نیاز کشاورزان توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تولید ورایگان در اختیار آنان قرار گرفت.

فیاضی استفاده از سیستم آبیاری نوین، کشت نشایی، تغذیه مناسب، تاریخ کشت به‌موقع را از جمله اقدامات جهاد کشاورزی در راستای عملکرد بهتر برای کاشت این محصول عنوان کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار