ادامه بحران سیاسی در سرزمین‌های اشغالی؛

رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی استعفا کرد

رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی در اعتراض به رای دیوان عالی این رژیم از سمت خود کناره گیری کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص، یولی ادلستاین، رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه از سمت خود کناره گیری کرد.

ادلستاین که هم حزبی بنیامین نتانیاهو است، به دنبال تصمیم دیوان عالی رژیم صهیونیستی که به احزاب مخالف حزب لیکود، برای معرفی نامزد جایگزین وی برای ریاست پارلمان اجازه می‌دهد، از سمت خود استعفا کرد.

او در نطق استعفای خود در صحن کنست مدعی شد: این تصمیم دیوان عالی در جهت تضعیف پارلمان صورت می‌گیرد. اجاره نمی‌دهم اسرائیل به ورطه هرج و مرج سقوط کند. من در این جنگ داخلی مشارکت نخواهم کرد.

روز دوشنبه دیوان عالی رژیم صهیونیستی اعلام کرد ادلستاین باید به احزاب اپوزیسیون حزب حاکم اجازه دهد نامزد‌های خود برای جانشینی رئیس کنست را پیشنهاد دهند. بنا به دستور دیوان عالی رژیم صهیونیستی این جلسه باید امروز در کنست برگزار می‌شد.

او چند روز پیش در مصاحبه‌ای اعلام کرد در صورت جایگزینی او، انتخابات چهارم در سرزمین‌های اشغالی غیر قابل اجتناب خواهد بود.

ادلستاین گفت تلاش برای انتخاب رئیس دائم کنست در زمانیکه تکلیف کابینه همچنان مشخص نیست، یک روز غم انگیز را رقم خواهد زد. این پیامی است که به برگزاری انتخابات چهارم در اسرائیل منتهی می‌شود.

ادلستاین هفته گذشته از انجام مذاکره با ائتلاف آبی و سفید برای انتخاب رئیس جدید کنست خودداری کرد و با استناد به همه گیری ویروس کرونا در سرزمین‌های اشغالی، پارلمان رژیم صهیونیستی را تعطیل کرد.

روز جمعه توافقی میان حزب لیکود و حزب آبی و سفید رژیم صهیونیستی امضا شد که در آن دولت ائتلافی سه ساله با چرخش نخست‌وزیری میان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر فعلی و بنی گانتز، فرمانده ستاد کل نیرو‌های جنگ رژیم صهیونیستی شکل خواهد گرفت.

در گزارشی که آن را مقامات درجه بالای دو حزب لیکود و آبی و سفید امضا کرده‌اند توافق برای تشکیل دولت ائتلافی سه ساله‌ای انجام گرفته که نیمه ابتدایی نخست‌وزیری آن را نتانیاهو و پس از آن گانتز برعهده خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار