هشدار درخصوص لینک‌های جعلی تست و غربالگری کرونا

پلیس فتا چهارمحال و بختیاری درباره لینک‌های جعلی تست و غربالگری کرونا هشدار داد.

هشدار درخصوص لینک‌های جعلی تست و غربالگری کرونابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سرهنگ مرتضی عسگری رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری گفت: مجرمان سایبری با انتشار لینک‌های جعلی و برنامه‌های دروغین موبایلی تحت عنوان تست و غربالگری ویروس کرونا به دنبال دسترسی به داده‌های خصوصی کاربران هستند.

او افزود: با رصد‌های همکاران اپلیکیشین‌ها و لینک‌های مجرمانه متعددی تحت این عنوان شناسایی شده است.

عسگری اضافه کرد: سایت‌ها و صفحات جعلی که با هدف کلاهبرداری از هموطنان با انتشار مطالب دروغین، تبلیغات کذب و غیر واقع و البته جذاب؛ کاربران را به ثبت نام و ورود اطلاعات شخصی تشویق می‌کنند، سپس با گردآوری و سوءاستفاده از این اطلاعات، علیه خود افراد یا خانواده آنان و در جهت اهداف مجرمانه یا سودجویانه خود بهره برداری می‌کنند.

او ادامه داد: این سوءاستفاده‌ها می‌تواند شامل سرقت اطلاعات حساب‌های کاربری و نام کاربری و کلمه عبور، سرقت اطلاعات بانکی، دسترسی غیرمجاز به تلفن همراه کاربر و اطلاعاتی مانند مخاطبان، پیامک ها، تصاویر و فایل‌های ذخیره شده و اطلاعات شخصی کاربر و حتی موقعیت مکانی آن‌ها باشد.

عسگری از مردم خواست: تا در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند و حتماً برای دریافت مشاوره یا دریافت اطلاعات صحیح از مراجع رسمی و قابل تائید کمک بگیرند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.