از رونق به جهش ۲۶/

جهش تولید راهی برای افزایش صادرات در صنعت سیمان

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: جهش تولید می‌تواند راهی برای افزایش تولید و صادرات در صنعت سیمان باشد.

///عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به شعار سال جدید با عنوان "جهش تولید"، گفت: صنعت سیمان در سالی که گذشت  رشد خوبی داشت به نحوی که در سال ۹۸ تولید سیمان  ۱۲.۲ درصد رشد داشت. جهش تولید می‌تواند راهی برای افزایش تولید و صادرات این کالا باشد. 

او بیان کرد: تولید سیمان در ۱۱ ماهه سال گذشته افزون بر ۵۵ میلیون و ۷۰۶.۶ هزار تن بود و در سال جدید پیش‌بینی می‌شود  که تولید سیمان افزایش یابد و چشم انداز روشنی را برای صنعت پیش‌بینی می‌کنیم. 

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان تشریح کرد:  افزایش نرخ ارز نیمایی شانس دیگر سیمانی‌ها در سال جدید است. صنعت سیمان از رکودی که چند سالی با آن دست به گریبان بود، نجات یافته و تقاضای سیمان اوضاع نسبتا مناسبی دارد.


بیشتر بخوانید: پیش‌بینی رونق صنعت سیمان در سال ۹۸/ صادرات سیمان به ۱۷ کشور دنیا


شیخان با بیان اینکه اثرپذیری بازار سیمان از کرونا نسبت به صنایع مصرفی کمتر خواهد بود، گفت: نیاز است که دولت از صنایع آسیب دیده حمایت کند چرا که کرونا تأثیرات منفی در تمام صنایع از جمله سیمان گذاشت. اعطای تسهیلات بانکی و رونق ساخت‌وساز می‌تواند باعث تقویت صنعت سیمان شود.

این مقام مسئول معتقد است که اجرای طرح مسکن ملی در سال ۹۹ تقاضای سیمان را افزایش خواهد داد و باعث رونق در این صنعت خواهد شد و طبق شعار سال احتمال جهش تولید وجود دارد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با بیان اینکه قیمت سیمان در سال جدید افزایش نخواهد داشت، گفت: موضوع قیمت، چشم انداز صنعت سیمان در سال ۹۹ را روشن‌تر می‌کند. قیمت سیمان در مقایسه با بسیاری از کالاها، پایین است و باید واقعی‌تر شود. کارخانه‌های سیمان معمولاً در تعطیلات عید فعالیت زیادی ندارند، زیرا فعالیت‌های ساختمانی در این زمان تقریباً متوقف می‌شود و اجازه فعالیت‌های ساختمانی داده نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار