مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان ایلام:

در حوزه فناوری اطلاعات بین پنج استان برتر کشور قرار داریم

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام با اشاره به رشد ۱۷ برابری ظرفیت پهنای باند ورودی ایلام از قرارگرفتن این استان در بین پنج استان برتر پوشش جاده‌ای و ضریب نفوذ تلفن همراه خبر داد.

به گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس بیرامی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام با اشاره به رشد ۱۷ برابری ظرفیت پهنای باند ورودی ایلام از قرارگرفتن این استان در بین پنج استان برتر پوشش جاده‌ای و ضریب نفوذ تلفن همراه خبر داد. او با اشاره به توسعه ۱۲۰۰ کیلومتر فیبرنوری استان ایلام گفت که درحال حاضر ۸۵ درصد جاده‌های استان دارای پوشش آنتن دهی و ۸/۹۳ درصد جمعیت استان نیز از تلفن همراه برخوردار هستند.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه مناطق محروم روستایی و مرزی، افزایش دسترسی مردم به خدمات مختلف مخابراتی، پستی و خدمات پست بانک در مناطق دورافتاده در استان ایلام افزود: بیش از ۵۵۰ روستای استان دارای تلفن و اینترنت پرسرعت هستند و از لحاظ خدمات پستی و بانکی در بیش از ۱۰۰ روستای استان این خدمات به مردم ارائه می‌شود.

مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان ایلام با اشاره به خدمات پست بانک در مناطق روستایی خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۷ دستگاه خودپرداز در این مناطق نصب شده است و در قالب طرح USO پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت روستایی تکمیل شده و تکنولوژی سایت‌های مخابراتی اپراتور‌های همراه در نقاط مختلف استان به نسل سه و چهار ارتقا یافته است.

بیرامی با تاکید به خسارت‌های سیل سال ۹۸ در استان ایلام گفت: در سیل نوروز ۹۸ خسارت‌های جدی به زیرساخت‌های ارتباطی استان وارد که باتوجه به قطع ارتباط کل استان درسه نقطه که در نوع خود اتفاقی نادر محسوب می‌شد که با تلاش شرکت مخابرات استان و شرکت ارتباطات زیرساخت در کمترین زمان ممکن شبکه ارتباطی استان پایدار شد و برای مواجهه با شرایط بحرانی تصمیمات و اقداماتی نظیر ایجادو اتصال استان به مسیرچهارم فیبرنوری و طراحی مسیر‌های جدید اتخاذ شد.

وی با اشاره به تامین ارتباطات پایدار برای زائرین اربعین تصریح کرد: با توجه به تردد ۶۵ درصدی زائرین از مرز مهران در ایام اربعین، تامین ارتباط بیش از سه میلیون زائر بصورت مستمر در دستور کار قراردارد و با همکاری اپراتور‌ها چه در مرزبین المللی مهران و چه در تمام مسیر‌های منتهی به شهر مهران، ارتباط امن و پایدار برقرار شده است.

بیرامی در مورد حمایت وزارت ارتباطات از کسب وکار‌های نوپا وتخصیص تسهیلات به این طرح‌ها اظهار کرد: حمایت از کسب و کار‌های نوپا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از مهم‌ترین راه کار‌های توسعه اشتغال است و به همین منظور وزارت ارتباطات اقدام به تخصیص تسهیلات در قالب وام وجوه اداره شده کرده و بخش عمده‌ای از تسهیلات به شرکت‌های نوپایی اعطا می‌شود که در پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و یا شتاب دهنده‌ها مستقر بوده ودر ارزیابی طرح ها، بحث دوام، ثبات و ایجاد اشتغال ماندگار از پارامتر‌های مهم است.

وی با اشاره به اهمیت کاربردی کردن فناوری‌های اطلاعاتی در سطح جامعه تصریح کرد: وضعیت استان در شاخص ضریب نفوذ تلفن ثابت و همراه بالاتر از آمار کشوری است و این فرصت را فراهم کرده تا با تولید محتوا و استفاده از فناوری‌های ارتباطی در ارائه سرویس‌های نوین بهره برد.

بیرامی با بیان اینکه استان ایلام به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است، گفت: زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه و ترویج ICT و دسترسی بدون تبعیض مردم به خدمات پایه‌ای ارتباطات و فناوری اطلاعات باید تامین شود و با توجه به اینکه شبکه ملی اطلاعات، زیرساخت فضای مجازی کشور است، وزارت ارتباطات فقط مسوولیت تامین همین زیرساخت را دارد وطبق برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان برنامه ششم توسعه ۸۰ درصد روستا‌ها به پهن باند شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

رییس شورای مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام با اشاره به عملکرد اپراتور‌های تلفن همراه در استان و لزوم تعامل و همکاری بین اپرتور‌ها بای خدمت به مردم خاطرنشان کرد: اپراتور اول در نقاط مختلف استان دارای ظرفیت و زیرساخت‌های ارتباطی مناسبی است و ضمن برقراری رومینگ با اپراتور سوم و با افزایش تعامل با دیگر اپراتور‌ها می‌تواند به گسترش خدمات رسانی در حوزه ارتباطی استان به ویژه مناطق کم برخوردار کمک قابل توجهی کند.

وی در ادامه به چالش‌های حوزه ارتباطی استان اشاره کرد و افزود: بیشتر چالش‌های موجود مربوط به کمبود تجهیزات مخابراتی به دلیل شرایط خاص کشور، اثرات امواج مغناطیسی سایت‌های تلفن همراه، معارضین و سرقت تجهیزات است که در زمینه اثرات امواج مغناطیسی بار‌ها اعلام کرده‌ایم که هیچ‌گونه زیانی ندارد و در این زمینه تمام استاندار‌های لازم در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.