رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان؛

شمار مبتلایان کرونا ویروس به ۱۰۹ نفر رسید

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از افزایش تعداد بیماران کرونا ویروس درشهرهای تحت پوشش این دانشکده به ۱۰۹ نفر خبرداد.

دکتر سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفت وگو خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، با بیان اینکه از روز گذشته تاکنون تعداد مبتلایان به ویروس کرونا تا ۱۰۹ نفر رسید  که ۱۰ نفر ابتلای جدید می‌باشند گفت: از این تعداد ۴۱ نفر در آبادان، ۴۷ نفر خرمشهر و ۲۱ نفر در شادگان هستند.

او همچنین تعداد افراد فوت شده براثر این بیماری را ۱۰ نفر برشمرد و افزود: ۳ نفر در آبادان، ۶ نفر خرمشهر و یک نفر در  شادگان می‌باشند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: ۱۷ نفر از روز گذشته تاکنون بر اثر بیماری‌های حاد تنفسی در بیمارستان بستری شدند و ۱۳ نفر ترخیص شدند.

سلمان زاده با اشاره به اینکه به پویش در منزل بمانیم بپیوندیدگفت:مردم حتما به سامانه salamat.gov.ir مراجعه و در این طرح مشارکت کنند.

او افزود: ماندن در خانه و لزوم رعایت نکات بهداشتی هشداری است که مردم باید جدی بگیرند تنها با ماندن مردم در خانه‌ها می‌توانیم به کاهش مبتلایان به ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال امیدوار باشیم

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:شهروندان با توجه به در نظر گرفتن تدابیری مانند کنترل ورود و خروج از سفر خودداری کنند و اجازه بدهند کادر درمانی زنجیره انتقال را حذف کنند.

بیمارستان طالقانی آبادان تنها پایگاه پذیرش و بستری بیماران مبتلا به کرونا ویروس است.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا در سراسر جهان وضعیت فوق العاده اعلام کند.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند می باشند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.