مشارکت و همدلی مضاعف مردم برای مشارکت در سامانه خود اظهاری کرونا ویروس

مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان مهاباد گفت:پیگیری موارد مربوط به بیماری کرونا برای شهروندان توسط مراقبان سلامت باید ظرف ۲۴ ساعت انجام شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، نشست هم اندیشی معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه با مدیر شبکه بهداشت و درمان، رئیس مرکز بهداشت، مسئولان واحد‌های ستادی و رابط بحران بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد در محل سالن کنفرانس مرکز بهداشت مهاباد برگزار شد.

بهزاد مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری ویروسی کووید ۱۹ و شناسایی افراد مشکوک به بیماری طرح غربالگری سراسری خانوار‌ها در مهاباد همزمان با سراسر کشور شروع شده است.

حقیقی معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه گفت: برنامه بسیج ملی مبارزه با کرونا که در سال گذشته به تمامی شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌های ابلاغ شد مشتمل بر ۳ بخش فرآیند‌های الکترونیک، تیم‌های اجرایی و کمپین اطلاع رسانی است.

او با اشاره به اینکه مشارکت مردم آذربایجان غربی در ورود به این سامانه بین ۳ تا ۵ درصد متغییر است افزود:وقتی فردی وارد سامانه می‌شود به این معنا است که اعلام نیاز می‌ کند در حالت فوری فرد مورد نظر باید ظرف ۲۴ ساعت و در حالت غیر فوری باید ظرف ۴۸ ساعت توسط مراقبین سلامت وضعیت و علایم فرد پیگیری شود.

او افزود: اگر لازم بود فرد را به خانه بهداشت و یا پایگاه سلامت فراخوانی کرده و تب سنجی برای فرد مراجعه کننده باید انجام شود و در صورت داشتن علایم حاد فرد مذکور را به مرکز ۱۶ ساعته غربالگری بیماری‌های واگیر ارجاع دهند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.