معاون سیاسی استاندار سمنان:

طرح کاهش زنجیره انتقال کرونا در استان سمنان اجرا می‌شود

حبیب‌الله خجسته پور گفت: طرح کاهش زنجیره انتقال کرونا در استان سمنان از پنجشنبه هفتم فروردین در مبادی ورودی شهرستان‌های استان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حبیب‌الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ضمن قدردانی از توجه آحاد مردم به توصیه‌های ستاد مقابله با کرونا در استان گفت: علیرغم توصیه‌های زیادی که شد اندک افرادی بودند که این توصیه‌ها را رعایت نکردند بنابراین طرحی در کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد مبارزه با کرونا مطرح و به تصویب رئیس‌جمهور رسید.

او بابیان اینکه طرح کاهش انتقال کرونا امروز ابلاغ شد و از ساعت ۱۶ در سطح استان اجرایی می‌شود، تصریح کرد: در این طرح مبادی ورودی شهرستان‌ها توسط نیرو‌های انتظامی کنترل می‌شود و بر اساس این طرح به‌جز ساکنان آن شهر کسی اجازه ورود نخواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با تأکید بر اینکه از تمام مسافران خواهش می‌کنیم استان سمنان را به مقصد شهر‌های محل سکونت خود ترک کنند، گفت: از ساعت ۱۶ امروز فقط کسانی که ساکن آن شهر هستند می‌توانند در سطح شهر تردد کنند.

خجسته پور بابیان اینکه چنانچه کسی از این قانون تابعیت نکند مطابق با قانون با متخلف برخورد می‌شود، افزود: هر خودرویی که بعد از اجرای طرح به شهر ورود کرده و در سطح شهر مشاهده شود یک ماه توقیف و ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهد شد.

او با اشاره به اینکه در این دستورالعمل اصناف به سه دسته تقسیم شدند، تصریح کرد: دسته اول اصنافی هستند که باید ارائه خدمت دهند و صنوفی که در حوزه مواد غذایی و بهداشتی و جایگاه‌های سوخت فعالیت می‌کنند مشمول این دسته هستند.

معاون استاندار سمنان اصناف غیرضروری را مشمول دسته دوم عنوان کرد و گفت: تمام اصناف غیرضروری که لیست آن‌ها به فرمانداری‌ها ابلاغ‌شده است باید تعطیل شوند و در صورت مشاهده هرگونه فعالیت از سوی این صنوف واحد‌های متخلف پلمب می‌شوند.

خجسته پور با تأکید بر اینکه برخی اصناف خدماتی با هماهنگی فرمانداری‌ها به‌صورت نوبتی می‌توانند کار کنند، بیان کرد: اصنافی مثل تعمیراتی‌ها و خدماتی‌ها مشمول این دسته هستند که نوبت آن‌ها از سوی فرمانداری‌ها مدیریت می‌شود.

او در ادامه از کاهش تردد ۷۳ درصدی در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد کاهش نیم درصدی جمعیت حاضر در سطح استان سمنان بودیم که این امر حاکی از فرهنگ و تمدن مردم این منطقه و توجه ویژه آن‌ها به توصیه‌های بهداشتی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با اشاره به اینکه در حال حاضر اجرای این طرح تا ۲۰ فروردین ادامه دارد، بیان کرد: در آستانه روز طبیعت قرار داریم و بنا بر رسم دیرینه مردم در این روز در دل طبیعت به تفریح و تفرج می‌پرداختند.

خجسته پور تأکید کرد: در سیزدهم فروردین‌ماه سال جاری مردم از حضور در پارک‌ها و بوستان‌ها به‌شدت بپرهیزند و کسانی که از این قانون تابعیت نکنند برخورد قانونی می‌شود.

او بابیان اینکه شعار در خانه بمانید برای روز ۱۳ فروردین پابرجا است، تصریح کرد: اجرای این طرح یعنی کاهش زنجیره انتقال کرونا ممکن است مشکلاتی را برای برخی افراد به وجود آورد که پیشاپیش عذرخواهی می‌کنیم.

معاون استاندار سمنان با تأکید بر اینکه اجرای این طرح در راستای حفظ سلامت مردم در دستور کار قرار دارد و این طرح یکی از مطالبات به‌حق عده زیادی از هم‌وطنان است، گفت: عموم مردم و دستگاه‌های نظامی و انتظامی در اجرای این طرح ما را یاری کنند.

خجسته پور با اشاره به اینکه بر اساس این طرح مبادی ورودی شهر‌ها بسته می‌شود، اعلام کرد: تردد بین‌شهری مگر در موارد استثنا اجازه ورود ندارند، برای مثال فردی ساکن مهدی‌شهر است، ولی در سمنان شاغل است با ارائه مستندات لازم می‌توانند تردد کنند.

او بابیان اینکه عمده کارخانه‌ها در خارج از شهر مستقر هستند، تأکید کرد: بنابراین کارگران و کارکنان کارخانه‌ها باید با ارائه مدارک موردنیاز تردد کنند ضمن اینکه تمام اصول بهداشتی باید در واحد‌های تولیدی استان سمنان رعایت شود.

معاون استاندار سمنان اقشار خاصی مانند عشایر و کشاورزان را نیز از گروه‌های مستثنا از این طرح دانست و گفت: این گروه‌ها نیز می‌توانند با ارائه مدارک لازم از مسیر‌های ورودی تردد کنند.

خجسته پور بابیان اینکه هدف از اجرای این طرح کنترل مبادی ورودی و خروجی و کاهش سفر‌ها و اجتماعات مردمی است، ابراز داشت: اجرای این طرح غالباً برای هم‌وطنانی است که قصد حضور و سفر به استان را داشتند و این در حالی است که در جاده‌ها منع آمدوشد وجود ندارد و مسافران می‌توانند از مسیر کنارگذر‌ها برای بازگشت به محل سکونت خود عبور کنند.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار