رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم:

بیش از ۴۰ بیمار کرونایی در جهرم شرایط نسبتا مناسبی دارند

رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: ۴۲ نفر از افراد مبتلا به کرونا در شهرستان جهرم شرایط تنفسی نسبتا مناسبی دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد رحمانیان رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم اظهار کرد: از ۶ اسفند ماه ۱۳۹۸ به طور متوسط روزانه ۷ بیمار در بخش کرونا و آی سی‌یو بیمارستان پیمانیه جهرم بستری شده‌اند که پس از سپری‌کردن دوره درمان که معمولاً ۶ تا ۷ روز طول می‌کشد، از بیمارستان به خانه رفته‌اند.

او با بیان اینکه بررسی‌های انجام گرفته بر روی بیماران مبتلا به کرونا در شهرستان جهرم نشان می‌دهد سرفه، تب و درد عضلانی، شایعترین علایم این بیماران بوده است، تصریح کرد: تا امروز ۴۳ بیمار مبتلا به کرونا در جهرم شناسایی شده که یکی از آن‌ها م فوت شده و ۴۲ بیمار دیگر دارای شرایط مساعدی هستند که به جز چند بیماری که در حال حاضر بستری هستند، مابقی تحت قرنطینه خانگی قرار دارند.

رحمانیان با اشاره به اینکه دورهمی‌ها و مراسم خانوادگی عاملی اصلی در شیوع کرونا بوده است، گفت: این زنگ خطری است برای مردم، زیرا دورهمی‌های خانوادگی شیوع این ویروس را سرعت می‌بخشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم اظهار کرد: تا ۶ فروردین ماه، ۲۱۶ نمونه برداری برای تشخیص کرونا انجام گرفته که تعدادی از این نمونه‌گیری‌ها مربوط به بیمارانی است که دارای علائم بوده و به صورت سرپایی به درمانگاه امام صادق (ع) مراجعه کرده‌اند یا کسانی که سابقه تماس با افراد مبتلا در شرح حال آن‌ها مشاهده شده است.

او افزود: شهروندان با مشاهده هر یک از علائم تب، درد عضلانی و سرفه با شماره‌های ۲۴ ساعته واحد مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم۵۴۴۴۰۸۱۷ و سامانه کشوری ۱۹۰ با کارشناسان معاونت بهداشت تماس بگیرند.

با شناسایی۲۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس و افزایش مبتلایان به ۵۸۹ نفر، روند افزایشی ابتلا به کرونا در این استان همچنان تداوم دارد.۲۲ نفر تاکنون در این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار