هنگام پیشگیری از کرونا؛

چگونه مقابل اختلال وسواس بایستیم؟

اگر آرامش را در مسیری غیر از پیشنهادهای محرک های ذهنی وسواس زا بیابیم، به اختلال وسواس مبتلا نمی شویم.

مهدی عباسی، روانشناس در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با توجه به توصیه های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و احتمال ایجاد وسواس گفت: برای دور شدن محرک های ذهنی و عدم ابتلا به اختلال وسواس باید آرامش را در مسیری غیر از آنچه که محرک ها به ما پیشنهاد می کند، پیدا کنیم مثلاً وقتی که محرک ذهنی به ما می‌گوید دست هایت را به جای بیست ثانیه، سه دقیقه بشوی تا به آرامش فکری برسی، باید سعی کنیم با مطالعه، طناب زدن، ورزش کردن، نفس عمیق، آرامش عضلانی و... ذهن خود را آرام کنیم.

او افزود: در شرایط کنونی که باید برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در منازل خود بمانیم، اوقات فراغت بیشتری در منزل خواهیم داشت پس باید مهارت مدیریت ذهن را در خود تقویت کنیم زیرا به همان میزان که ذهن ما توانایی گرایش به خوبی ها را دارد می تواند اضطراب و بار منفی را نیز در خود تقویت کند.

عباسی گفت: بعضی افکار و تحلیل آینده می‌تواند وسواس ایجاد کند، وقتی که سرفه می کنیم  یا گلو درد داریم، یک محرک ذهنی ما را درگیر خود می‌کند که ممکن است به ویروس کرونا مبتلا شده باشیم و این تمایل را ایجاد می‌کند که دائماً به فکر آینده باشیم تا خیال خود را راحت کنیم.

او افزود: محرک ذهنی شما را درگیر می‌کند که با زیاده روی در بعضی مسائل خیال خودتان را از آینده راحت کنید این درحالی است که این محرک فقط برای شما اختلال وسواس ایجاد کرده است.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.