منع برگزاری مراسم در دو شهر آبادان و خرمشهر

مجمع مشایخ عرب آبادان و خرمشهر در راستای قطع زنجیره بیماری کرونا برگزاری هرگونه مراسم در این ۲ شهر را ممنوع کردند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،مجمع مشایخ عرب آبادان و خرمشهر روز جمعه در بیانیه ای از شهروندان ساکن این ۲ شهر بخصوص عشایر خواست در راستای مقابله با بیماری کرونا از برگزاری هر گونه مراسم که باعث تجمع افراد می شود خودداری کنند.

در این بیانیه آمده است در راستای التزام و اطاعت از متولیان امر سلامت جامعه و تاکید بر مسؤولیت همگانی مبارزه با انتشار ویروس کووید-١٩ در شکستن زنجیره ی انتقال این ویروس بر خود لازم می دانیم با توجه به جدی بودن خطر انتشار این بیماری کشنده، از عموم مردم این سرزمین و خصوصاً عشایر درخواست نماییم با همکاری فعال و گسترده در این امر به مجاهدان خط اول جبهه ی مبارزه با این دشمن نامرئی بطور شایسته ای کمک کنیم تا در این مبارزه با دقت و سرعت پیروز شوند.

از آنجا که انتقال عامل این بیماری کاملا تابع حرکت و جابجایی شهروندان است لذا از همه عزیزان تقاضا می کنیم با ماندن در خانه با اتحاد و احساس مسوولیت ملی زنجیره ی انتقال این ویروس را بشکنیم.

بدیهی است توجه یکایک شهروندان به آموزش های منتشر شده از صدا و سیما و دیگر رسانه ها تاثیر بسزایی در منع انتشار و تهدید سلامت شهروندان در این شرایط خواهد داشت.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است : بی توجهی به موارد ذکر شده امکان ابتلای شهروندان را بسیار بالا برده که با توجه به کمبود فضای مراقبت و تخت بیمارستانی و سیستم های مراقبت ویژه امکان پذیرش مبتلایان جدید را تقریباً غیر ممکن ساخته و بار مضاعفی بر دوش مدافعان سلامت و در خطر قرار دادن خود و دیگران و فرسایش این سرمایه های ملی است.

لذا تقاضا داریم با اجتناب از برگزاری هرگونه تجمع و مناسبت های خانوادگی، قبیله ای، دینی و غیره در اجر و ثواب این امر خداپسندانه سهیم باشیم.

در این بیانیه از مجاهدان شجاع ، غیور و جان بر کف خط اول جبهه دفاع از سلامت جامعه تشکر و قدردانی شده است.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ۴۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در خوزستان در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شده که این موضوع نشان از جدی نگرفتن هشدارها و توصیه‌ها از سوی برخی شهروندان دارد.

تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در استان خوزستان تا روز پنجشنبه به ۵۷۰ نفر رسیده است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.