نکات پزشکی ورزشی در تعطیلات نوروزی (قسمت هفتم)

آجیل، خوراکی خوشمزه، خصوصا برای ایام نوروز است، می‌توانیم بدون نگرانی از افزایش وزن از آن مصرف کنیم.

به گزارش  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، آجیل از خوراکی‌های پر طرفدار در ایام نوروز است، اما مصرف این تنقلات همیشه با نگرانی از افزایش وزن همراه بوده است. تا جایی که گاهی بعضی افراد حاضر می‌شوند از خوردن آن صرف نظر کرده تا با مشکلات ناشی از اضافه وزن، مواجه نشوند.
در این گزارش از فواید آجیل خواهیم گفت تا با خیال راحت مصرف کنید و عذاب وجدان نداشته باشید.

آجیل، خاصیت ضد التهابی دارد، التهاب می‌تواند منجر به بیماری‌هایی از جمله بیماری‌های خودایمنی و حتی سرطان شود. با مصرف آجیل، می‌توانید این علائم را در بدن کاهش دهید. تحقیقات، تاثیر مثبت مصرف منظم آجیل در کاهش نشانه‌های التهابی را، تائید کرده اند.

سعی کنید بادام را با پوست مصرف کنید. بادام به همراه پوست، گزینه مناسب‌تر و سالم تری است. بیشتر آنتی اکسیدان بادام در پوست آن ذخیره شده است و این به جنبه حفاظتی پوست بادام، اشاره می‌کند. با مصرف بادام با پوست، تمامی فیبر و آنتی اکسیدان موجود را دریافت می‌کنید.

از نکات جالبی که باید بدانید، این است که بادام زمینی جزء خشکبار و آجیل نیست، بادام زمینی از خانواده حبوبات است. بسیاری از افراد به بادام زمینی حساسیت داشته و در مواردی به مرگ منجر می‌شود؛ پس در مصرف این ماده مغذی، دقت لازم را داشته باشید.

چربی‌های اشباع نشده از دسته مواردی هستند که برای بدن و سلامت قلب مفید هستند و چربی‌های مضر موجود در خون را هم کم می‌کنند.
چربی موجود در فندق، از این نوع چربی‌های مفید و شبیه به چربی روغن زیتون است.

به خاطر داشته باشید، میزان کالری دریافتی شما از آجیل، ارتباط مستقیمی با میزان جویدن آجیل‌ها دارد. هرچه بیشتر بجوید، میزان جذب را افزایش می‌دهید.

انتهای پیام/

برچسب ها: پزشکی ورزشی ، نوروز 99
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار