تشریح اقدامات بنیاد برکت در جهت برقراری عدالت آموزشی در کشور

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تلاش می‌کند تا هیچ دانش آموزی به دلیل کمبود امکانات آموزشی از تحصیل محروم نماند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حق تحصیل یکی از ابتدایی‌ترین حق کودکان است، اما گاهی دوری مدرسه از روستا‌های محل زندگی باعث می‌شود کودکان مناطق محروم نتوانند از مقطعی به بعد ادامه تحصیل دهند و یا با مشکلات خیلی زیاد در گرما و سرما مواجه شوند ویا اینکه مجبور باشند از مسیر‌های خطرناک وسخت خود را به مدرسه برسانن که این سختی‌ها گاهی باعث آسیب‌های جانی به آن می‌شود.

در این راستا بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تلاش می‌کند تا هیچ دانش آموزی به دلیل کمبود امکانات آموزشی از تحصیل محروم نماند.

مدرسه سازی یکی از دسته اقدامات بنیاد برکت در مناطق محروم است. تاکنون قرارداد ساخت هزار و ۷۰۰ مدرسه برکت با ۹ هزار و ۵۴۰ کلاس درس و ظرفیت پذیرش ۳۰۰ هزار دانش آموز با اعتباری بالغ بر ۸ هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال ب ا سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور منعقد شده است.

از این تعداد هزار و ۲۴۵ مدرسه و ۶ هزار و ۸۰۰ کلاس درس به بهره برداری رسیده است. همچنین ۲ هزار و ۶۰۰ روستا محروم کشور تحت پوشش مدارس برکت قرار گرفتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۰۹:۴۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
این بنیاد برکت کجاهاانقدرسرمایه گذاری میکنه یاکمک میکنه یادمه پارسال قراربودبه روستای ما(امامزاده علی اکبر)بیاند امااومدنشون ووام دادنشون برااشناهای اوناکه خبرداشتن بودوماکه هم فقیربودیم هم نیازمند وهم برااین مرزوبوم ازجونمون مایه گذاشته بودیم بهیچ حساب نشدیم یاروازپشت کوه اومداینجاصاحبخونه وماشین وزندگی شدوماو؟؟؟؟؟؟؟؟ای داد ازاین حکومت عدل علی؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
لطفا به فکر سربازها هم باشید!!!!
لااقل آنهایی که هنوز اعزام نشده اند را تاریخ اعزامشان از اردیبهشت به شهریور تمدید کنید تا ویروس کاملا نابود شود.