معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان:

عملیات آبخیزداری در ۱۰ حوضه آب ریز استان سمنان انجام شد

فرهاد عبدالشاه گفت: عملیات آبخیزداری در ۲۴ حوضه آبخیز استان در سال ۹۸ برنامه ریزی شد که تا پایان سال ۱۰ طرح به اجرا درآمد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، فرهاد عبدالشاه معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در نشست معاونان منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه در سال ۹۸ اجرای طرح‌های آبخیزداری در ۲۴ حوضه آبخیز استان با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان برنامه‌ریزی شده بود، گفت: بخشی از این اعتبارات در سال ۹۸ تخصیص یافت و در نهایت توانستیم تا اسفند ماه ۹۸ شاهد اجرای ۱۰ طرح آبخیزداری در سطح استان باشیم.

او با بیان اینکه اجرای طرح‌ها در ۲۴ حوضه آبخیر با مساحت ۲۴ هزار و ۶۰۰ هکتار برای سال ۹۸ برنامه‌ریزی شده بود، ابراز کرد: در سال گذشته شاهد اجرای پنج بند خاکی و پخش سیلاب با حجم ۱۱ هزار و ۱۰۰ مترمکعب و همچنین ساخت ۲۵۰ سازه سنگ و ملات و بند گابیون با حجم ۸۲ هزار و ۴۶۶ مترمکعب، ۱۵۰ مترمربع سازه بند سبک پایه بتنی، ۲۲ مورد کانال بتنی با حجم هزار و ۵۰۰ مترمکعب و غیره در دستورکار قرار داشته است.

معاون منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه اعتبارات بخش‌های آبخیزداری در سطح استان از محل صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود، گفت: با توجه به اهمیت منابع آب و خاک و ضرورت حفاظت از این منابع محدود، هماهنگی در حوضه‌های آبخیز به منظور ایجاد توسعه پایدار اجتناب ناپذیر است.

عبدالشاه درباره مهمترین پروژه‌های اجرا شده در سطح استان و در حوزه طرح‌های آبخیزداری در سال گذشته، ابراز کرد: حوضه چنداب و سنگاب شهرستان گرمسار، حوضه ده نمک شهرستان آرادان و حوضه آبگرم، عبدالله آباد شهرستان سرخه در کنار حوضه آسوران - جاشلو بار، گل رودبار، چاشم و هیکو شهرستان مهدی شهر از جمله این طرح‌ها محسوب می‌شوند.

او افزود: در سال گذشته عملیات آبخیزداری در حوضه چاشت خوران و شهرک صنعتی شهرستان سمنان، حوضه اگره، آستانه، شوراب و کلاته شهرستان دامغان، حوضه شوراب- سورخان، دهملا، ابرسج، تاش و ابر شهرستان شاهرود و حوضه ارمیان، قدس، میامی، باغچه و سوداغلن شهرستان میامی با مساحتی بالغ بر ۲۴ هزار هکتار انجام شد است.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار