کرمانشاه ۶ اقامتگاه بوم‌گردی دارد

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه گفت : تا پایان سال ۱۳۹۷ شهرستان کرمانشاه دارای یک اقامتگاه بوم‌گردی بود که این تعداد در پایان سال ۹۸ به ۶ اقامتگاه بوم‌گردی افزایش یافت.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاهفهیمه روشن رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه گفت : این اقامتگاه‌ها شامل سه اقامتگاه بوم گردی در بخش کوزران، یک اقامتگاه در بخش بیلوار، یک اقامتگاه در بخش ماهیدشت و یک اقامتگاه در بخش مرکزی شهرستان کرمانشاه است.

او گفت : این ۶ اقامتگاه بوم گردی با حجم سرمایه گذاری در مجموع بیش از ۴۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۷ نفر تاکنون ۱۰ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال تسهیلات از محل طرح‌های اشتغال پایدار روستایی تقاضا و دریافت کرده اند

رییس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان کرمانشاه گفت: از این ۶ اقامتگاه سه اقامتگاه بوم گردی کیکم در بخش ماهیدشت، دیار مریوانی و آکام در بخش کوزران، دارای مجوز بهره برداری هستند.

او افزود: اقامتگاه بوم گردی روستای کرم بس در بخش بیلوار آماده بهره برداری، اقامتگاه بوم گردی میلکان سنجاوی در روستای مریوانی بیدگل بخش کوزران در حال ساخت و اقامتگاه بوم گردی روستای ریکا از توابع بخش مرکزی شهرستان کرمانشاه دارای موافقت اصولی و در حال اخذ مجوز ایجاد است.

روشن گفت: این واحد‌ها در مجموع ظرفیت پذیرش ۲۵۰ مسافر را دارند.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار