مبتلایان به کرونا در بوشهر ۷۵ نفر شدند/ ۶۳ بیمار بهبود یافتند

تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر با شناسایی سه بیمار جدید، به ۷۵ نفر رسید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: سه نفر به فهرست مبتلایان به ویروس کرونا در استان افزوده شد و تعداد بیماران مبتلا به این ویروس تا امروز (شنبه ۹ فروردین) به ۷۵ نفر رسید.

سعید کشمیری افزود: از سه بیمار جدیدی که نتیجه آزمایش کرونا ویروس آن‌ها مثبت اعلام‌شده است، یکی از آنان خانمی ۴۲ ساله ساکن بوشهراست  که پس از طی دوره درمان از بیمارستان ترخیص شده و با حال عمومی خوب در قرنطینه خانگی به سر می‌برد.

او، بیمار دیگر را خانمی ۷۳ ساله، ساکن شهرستان دشتستان معرفی کرد که پسرش در اسفند سفری به تهران داشته‌ و علائم خفیفی از بیماری را نشان داده بوده‌ است. همچنین نمونه آزمایش یکی از خویشاوندان این خانم پیش از این مثبت اعلام‌شده بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: این خانم پس از طی دوره درمان از بیمارستان ترخیص شده و در حال حاضر با حال عمومی خوب در قرنطینه خانگی به سر می‌برد.

کشمیری ادامه داد: بیمار جدید دیگر خانمی ۶۰ ساله ساکن شهرستان کنگان و دارای بیماری زمینه‌ای قلبی-عروقی و دیابت است که در بیمارستان امام خمینی (ره) این شهر بستری است و حال عمومی خوبی دارد.

او بابیان اینکه تا امروز ۳۸ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: از ۷۵ بیمار مبتلا به کرونا که در بیمارستان‌های استان بوده‌اند، تاکنون ۶۳ نفر با حال عمومی خوب ترخیص شده و در قرنطینه خانگی هستند و شش نفر دیگر نیز در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود قرار دارند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با بیان اینکه باید مردم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را با جدیت هر چه بیشتر اجرا کنند افزود: مردم به منظور قطع سریع‌تر زنجیره انتقال کرونا، ماندن در خانه را جدی‌تر بگیرند و از تردد‌های غیرضروری خودداری کنند.

کشمیری خطاب به مردم بیان کرد: برای بیرون آمدن از خانه دلایل مهمی مانند خرید ضروری و یا مراجعه به پزشک داشته باشید در غیر این صورت مهم‌ترین اقدام هر فردی در این روز‌ها در خانه ماندن است.

او با درخواست از هم‌استانی‌ها برای مراجعه به سامانه salamat.gov.ir و شرکت در طرح غربالگری الکترونیکی تشخیص کرونا، افزود: اگر از شماره ۴۰۳۰ با شما تماس گرفته شد این یک تماس رایگان و از طرف همکاران بهداشتی دانشگاه و برای اطمینان از سلامتی شما و بررسی علائم کرونا ویروس است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به اهمیت موضوع بیماریابی و شناسایی افراد در معرض خطر، با سرشماره ۴۰۳۰ با مردم تماس گرفته می‌شود و در صورت اعلام وجود نشانه‌های ابتلا به بیماری، اقدامات مراقبتی و پیگیری‌های بعدی از سوی تیم‌های سلامت، انجام می‌گیرد. بنابراین از مردم می‌خواهیم پاسخگوی این تماس باشند و به سؤالات با دقت و کامل پاسخ دهند تا مجبور به پیگیری مجدد نشوند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.