آشنایی با کاربردهای بخارشور

بخارشو، دستگاهی است که با قابلیت ایجاد بخار و مکندگی، برای نظافت تمامی سطوح می‌توان از آن استفاده کرد. در این دستگاه، با ترکیب بخار، آب و مقداری مواد شوینده، قادر هستید تا دیوارها، کفپوش، مبل، موکت، اجاق گاز، کاشی، سرامیک، سرویس بهداشتی و شیرآلات را برق بیاندازید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شاید یکی از کاربردی‌ترین لوازمی که می‌توان در خانه داشت، بخار شو باشد. این دستگاه با ظاهر کوچکی که دارد، حجم بالایی از کار‌های خانه را انجام می‌دهد. از شستن دیوار‌های پذیرایی گرفته تا کاشی‌های آشپزخانه و سرویس بهداشتی. تمامی موارد به‌خوبی با این دستگاه تمیز خواهند شد. در اینجا قصد داریم به بررسی کاربرد‌های بخارشو در منزل بپردازیم.

عده زیادی هستند که یک دستگاه بخارشو در خانه دارند و فقط به تعداد انگشتان دست از آن استفاده کرده‌اند و معتقدند که بخارشو یک وسیله بلااستفاده در خانه است. شاید این افراد از کاربرد‌های بخارشو در منزل اطلاع کافی ندارند. در صورتی که اگر شناخت کافی از کاربرد آن داشتند، برای کوچک‌ترین موارد نظافت خانه از آن استفاده می‌کردند.

آنچه که از بخارشور‌ها نمی‌دانید

اگر صادق باشید هر دفعه هزینه زیادی برای اسپری‌های جداگانه برای حمام، آشپزخانه، شیشه شور، گاز و ... می‌پردازیم که اگر با قیمت بخارشور مقایسه کنیم متوجه می‌شویم که خرید آن به صرفه است.

اگر بخارشور شما مدت زیادی است در کنج کمد در حال خاک خوردن است، اکنون زمان آن رسیده که از کمد خارج کنید و به لوازم جانبی یا دفترچه راهنمای آن نگاه دوباره‌ای بیندازید. لکه‌های سخت و سوراخ سمبه‌های زیادی وجود دارد که هیچ دست و دستمالی زورش به آن‌ها نمی‌رسد و مدت هاست منتظر یک دم زندگی بخش و ضدعفونی کننده اند.

انواع مختلفی از بخارشور وجود دارد که هر کدام در زمینه‌ای بر دیگری می‌چربد. بخارشو‌های دستی سبک‌تر و خوش دست ترند، اما بخار شور‌های چند منظوره تنظیمات متنوع و دایره کاربری گسترده تری دارند. هر نوعی از بخارشور که خریده اید یا قصد دارید بخرید، کارایی‌های بیشتری دارند که شاید نمی‌دانید.

با پاک کننده بخار می‌توانید ...

پاک کردن لک چسب، موم، آدامس و مواد سخت: یکی از لکه‌های سمج، لکه چسب روی فرش یا موکت است. شاید نمی‌دانستید که می‌توانید با استفاده از دستگاه بخارشوی خود مانند یک قالی شوی حرفه‌ای این لکه‌ها را پاک کنید. ابتدا بخار شور را در فاصله مناسبی از لکه چسب نگه دارید تا سست شود، مدتی صبر کنید و سپس با کاردک یا وسیله مناسبی که به الیاف فرش آسیب نزند قسمت سست شده را از فرش جدا کنید، سپس با کمی سرکه سفید محل مورد نظر را پاک کنید.

ذوب کردن یخ فریزر: برای زمان‌هایی که عجله دارید، استفاده از بخار شور یک راه مطمئن برای خلاصی از برفک یا یخ از یخچال یا فریزر است. تکه‌های یخ با این روش به راحتی و به سرعت جدا می‌شوند، بعد از آب شدن یخ، بخارشور را جمع نکنید. به جای استفاده از مواد پاک کننده شیمیایی، محیط درونی و بیرونی یخچال یا فریزر خود را هم توسط آن استریل کنید.

اتو کردن لذت بخش: شاید ندانید، اما بخارشور‌ها فقط مناسب تمیز کردن سطوح صاف و صیقلی نیستند. اگر شما هم از اتو کردن متنفرید این بار یک راه آسان‌تر را انتخاب کنید. بسیاری از اوقات بخارشور‌هایی که سری مناسب دارند و چکه نمی‌کنند را می‌توان برای از بین بردن سریع چین و چروک و طراوت بخشیدن به ظاهر لباس، نو کردن پرده‌های بزرگ حتی وقتی نصب هستند استفاده کرد، حتی بوی عطر یا سیگار باقی مانده روی آن را هم از بین می‌برد.

ضدعفونی کردن تشک: حتی اگر هفته‌ای یک بار روکش‌های تشک‌های خود را عوض کنید باز هم دستتان به مایت‌ها یا میکروب‌هایی که داخل تشک‌ها جا خشک کرده اند، نمی‌رسد. اما شست و شو یا تمیز کردن تشک‌ها به این راحتی نیست، خبر خوب این که دمای بالای بخاری که توسط بخارشور ایجاد می‌شود تمام میکروب‌ها و گرد و غبار موجود در تشک را می‌کشد پس اگر زمان خواب سرفه و عطسه زیاد می‌کنید یا دچار آلرژی هستید، نتیجه بسیار رضایت بخش خواهد بود.

نو شدن لباس‌های جین: اغلب شلوار یا کت جین واقعا کثیف نیست بلکه فقط به کمی آراستن نیاز دارد. وقتی شلوار جین مورد علاقه تان نیاز به تازگی داشت، بخارشور کردن آن یک راه حل عالی برای وقتی است که لباس شما هیچ لکه قابل دیدنی ندارد و فقط نیاز دارد حس و حالش تازه شود.

تمیز کردن لوستر‌های کریستالی یا جواهرات: تمیز کردن لوستر‌های کریستالی با جزئیاتی که دارند اغلب وقت زیادی می‌گیرند، اما با بخارشور این کار به راحتی آب خوردن است.

اگر صادق باشید هر دفعه هزینه زیادی برای اسپری‌های جداگانه برای حمام، آشپزخانه، شیشه شور، گاز و ... می‌پردازیم که اگر با قیمت بخارشور مقایسه کنیم متوجه می‌شویم که خرید آن به صرفه است. شاید هم معتقدیم هر چقدر خانه بیشتر بوی مواد ضدعفونی کننده بدهد، تمیزتر است. متاسفانه این مواد فقط القا کننده تمیزی نیستند بلکه بستر بیماری‌های تنفسی و مشکلات پوستی نیز بوده و دوست دار زمین و محیط زیست هم نیستند.

منبع: تابناک

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار