ممنوعیت حضور مردم در تفرجگاه‌ها در روز سیزدهم فروردین ماه

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت : براساس تصمیم ستاد مدیریت کرونا استان و به منظور کاهش خطر این بیماری حضور مردم در تفرجگاه‌ها در روز سیزدهم فروردین ماه ممنوع است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت : به منظور کاهش خطر شیوع بیماری کرونا در سطح استان تجمع افراد در تمام تفرجگاه‌ها و فضای‌های سبز درون و بیرون شهر‌ها در روز‌های ۱۲ و ۱۳ فروردین ممنوع است.

او گفت : تمام شهرداری‌های استان موظف شده‌اند که در فضا‌های سبز و اماکن گردشگری اجازه اتراق به مردم ندهند و مسیر‌های منتهی به این مکان‌ها توسط پلیس مسدود خواهند شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: در حاشیه آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها نیز تابلو‌های توقف ممنوع توسط راهداری، شهرداری و پلیس راهور نصب خواهد شد و به شدت با افرادی که در این ۲ روزه در حاشیه جاده‌ها توقف کنند برخورد می‌شود.

سالاری افزود: علاوه بر گشت‌های انتظامی دوربین‌های شهری نیز بر تردد و توقف خودرو‌ها نظارت دارند و در صورت توقف خودرو‌ها در تفرجگاه‌ها و حاشیه راه‌ها اعمال قانون خواهند شد.

او گفت: همچنین خودرو‌هایی که در این ایام تردد بیش از حد در سطح شهر داشته باشند با کمک دوربین‌های نظارتی شناسایی می‌شوند؛ در مرحله نخست به آن‌ها تذکر داده خواهد شد و در صورت تکرار برای مالکان خودرو‌ها جریمه صادر می‌شود.

معاون استاندار کرمانشاه افزود: نیرو‌های سپاه و بسیج در خروجی تمام شهر‌های استان مستقر خواهند شد و از خروج افراد از شهر‌ها با جدیت جلوگیری می‌کنند.

سالاری گفت: برای اجرای هر چه بهتر این طرح گشت‌های راهداری محیط زیست میراث فرهنگی بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها نیز به کمک نیرو‌های نظارتی خواهند آمد.

او با بیان اینکه دستگاه قضایی از این طرح حمایت می‌کند، گفت: در صورتی که افراد به توصیه‌های ماموران در روز‌های ۱۲ و ۱۳ فروردین توجه نکنند برابر قانون با آنان برخورد خواهد شد.

معاون استاندار کرمانشاه در رابطه با کنترل ورود و خروج به روستا‌ها گفت: دهیاران با کمک بسیج ورودی روستا را در این ۲ روز کنترل خواهند کرد و اجازه ورود و خروج را نمی‌دهند.

سالاری با تاکید بر اینکه دستفروشی در این ۲ روزه ممنوع است، گفت: سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه‌ها دکه‌ها و تمام غرفه‌های عرضه محصولات استان در روز‌های ۱۲ و ۱۳ فروردین تعطیل خواهند بود.

او در رابطه با مسیر‌های طبیعت گردی و کوه پیمایی گفت: در مسیر‌های طبیعت گردی نیز گشت‌های محیط‌زیست و جنگلبانی مستقر خواهند شد و از تردد افراد جلوگیری می‌کنند.

معاون استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه مردم امسال از برگزاری مراسم باستانی سیزده‌بدر اجتناب کنند، افزود: در این ایام باید مردم را بیش از پیش به در خانه ماندن و حفظ سلامت خود و خانواده هایشان تشویق کنیم.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار