مهم‌ترین اخبار سیاست خارجی اسفند ۱۳۹۸؛

از گرفتن کمک‌های کرونایی تا لغو مراسم روز ملی فناوری هسته‌ای

در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار اسفند ۱۳۹۸ را در حوزه سیاست خارجی خواهید خواند.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار اسفند ۱۳۹۸ را در حوزه سیاست خارجی خواهید خواند.


ادامه فعالیت‌های بازرسان آژانس در ایران بدون محدودیت


سفیر ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: در شرایط شیوع کرونا فعالیت‌های بازرسان آژانس در ایران می‌تواند بدون هیچ محدودیتی ادامه پیدا کند، مگر اینکه این سازمان خود تصمیم دیگری اتخاذ کند.

«کاظم غریب‌آبادی» سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پاسخ به ادعای مطرح شده در بولتن دانشمندان اتمی تصریح کرد: حتی در این شرایط (شیوع کرونا) هم فعالیت‌های بازرسان آژانس در ایران می‌تواند بدون هیچ محدودیتی ادامه پیدا کند، مگر اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خود تصمیم دیگری بگیرد.

نن


انتقاد ظریف از اثرات تحریم‌ آمریکا بر مقابله با کرونا 


محمد جواد ظریف و خانم کاترینا زاخاریئوا وزیر امور خارجه بلغارستان وزرای خارجه دو کشور در خصوص وضعیت کرونا گفت وگو کردند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و خانم کاترینا زاخاریئوا وزیر امور خارجه بلغارستان وزرای خارجه دو کشور در خصوص وضعیت کرونا و اثرات منفی تحریم‌های ایالات متحده آمریکا در زمینه تامین اقلام ضروری برای جلوگیری از شیوع آن در کشورمان گفت وگو کردند.


کمک‌های پزشکی ارتش چین به ایران 


سفیر چین در تهران از ورود کمک‌های پزشکی و بهداشتی ارتش چین به ایران برای مقابله با کرونا خبر داد.

«چانگ هوا» سفیر جمهوری خلق چین در تهران از ورود محموله کمک‌های پزشکی و بهداشتی ارتش چین برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در ایران خبر داد.

براساس این گزارش٬ این کمک‌ها شامل کیت‌های تشخیص کرونا٬ لباس‌های محافظ و ماسک‌های جراحی است که توسط ارتش چین برای نیرو‌های مسلح ایران ارسال شده است.


لغو مراسم روز ملی فناوری هسته‌ای به خاطر کرونا


رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مراسم روز ملّی فنّاوری هسته‌ای با توجه به شرایط خاص فعلی برگزار نخواهد شد.

علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با صدور پیامی فرارسیدن نوروز ۱۳۹۹ خورشیدی را به ملت بزرگ ایران و تلاشگران عرصه صنعت هسته‌ای کشور تبریک گفت.


ارسال محموله پزشکی فرانسه به ایران 


در راستای کمک به کنترل و مقابله با شیوع ویروس کرونا در کشورمان عصر چهارشنبه یک محموله کمک‌های پزشکی از فرانسه با پرواز ایران ایر به کشورمان ارسال شد.

در راستای کمک به کنترل و مقابله با شیوع ویروس کرونا در کشورمان عصر چهارشنبه یک محموله کمک‌های پزشکی از فرانسه با پرواز ایران ایر به کشورمان ارسال شد.

این محموله به حجم ۱۲ متر مکعب شامل تجهیزات پزشکی و بهداشتی من جمله دستگاه‌های اکوگراف، تزریق، مونیتورینگ، ماسک و لباس‌های یک‌بار مصرف جهت پزشکان و پرستاران است.

محموله فوق از سوی سازمان کمک‌های بشردوستانه «بی آی پی» فرانسه و با تلاش سفارت کشورمان در پاریس و نیز همکاری ایران ایر تهیه و به مقصد کشورمان ارسال شد.

نن


نامه بعیدی‌نژاد به رسانه‌های انگلیسی درباره تحریم های آمریکا


سفیر ایران در لندن در نامه‌ای به رسانه‌های انگلیسی از آن‌ها خواست که بر طبق وظیفه انسانی ضمن افزایش آگاهی جهانیان درباره تاثیرات تحریم‌های آمریکا بر روند مقابله ایران با کرونا، خواستار لغو این تحریم‌ها شوند.

حمید بعیدی‌نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن در صفحه تویئترش نوشت: به دلیل عدم امکان برگزاری جلسه با رسانه‌های انگلیس به دلیل کرونا، طی نامه‌ای از آن‌ها درخواست شد که بنابر وظیفه انسانی، ضمن افزایش آگاهی جهانیان پیرامون آثار ضدبشری تحریم‌های آمریکا در محدود کردن منابع پزشکی، اقتصادی و مالی ایران برای مقابله با کرونا، خواستار لغو این تحریم‌ها شوند.

او همچنین بر توقف تهدیدات آمریکا علیه مردم ایران و عدم پایبندی دیگر کشور‌ها به این تحریم‌ها تأکید کرده است.

نن


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار