رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اکنون نگران موج بازگشت شهروندان مشهد هستیم و تنها راه کنترلی، پایش آن‌ها و معرفی موارد مشکوک به مراکز درمانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا حیدری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در صفحه مجازی خود نوشت: نوروز امسال به دلیل شرایط خاص ناشی از ویروس کرونا، امکان پذیرش زائر در مشهد وجود ندارد، بارگاه منور رضوی، بازار‌ها و ییلاقات همگی تعطیل هستند و مراکز اقامتی نیز هیچگونه خدماتی ارائه نمی‌دهند.

او ادامه داد: مقابله با کرونا جز با همکاری مردم میسر نیست، در این زمینه نیازمند یک جریان اجتماعی هستیم تا با تعامل و مساعدت یکدیگر این بحران را سپری کنیم، زمانی که همراهی مردم باشد نیازی به استفاده از ابزار‌های کنترلی و قدرت نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به بازدیدش از مبادی ورودی مشهد گفت: این بازدید به منظور بررسی شیوه اجرای طرح محدودیت ورود و خروج خودرو‌ها به مشهد و همچنین ضدعفونی کردن خودرو‌ها برای مقابله با کرونا انجام شد که اقدامات خوبی به همت بخش‌های مختلف در حال اجراست.

حیدری با بیان اینکه هیچگونه مانعی برای ورود خودرو‌های دارای پلاک مشهد به داخل شهر وجود ندارد، گفت: تمامی سرنشینان توسط نیرو‌های هلال احمر خراسان رضوی و ارتش جمهوری اسلامی، پایش و تب‌سنجی و موارد مشکوک نیز به مراکز درمانی هدایت می‌شوند.

او تصریح کرد: تمامی خودرو‌های دارای پلاک غیر مشهد بازگردانده می‌شوند، این اقدام در چند مرحله و از ملک‌آباد و سنگ‌بست شروع می‌شود و با سختگیری بیشتری نیز در پلیس راه شاهد آن هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ورود حدود ۳۵۰ هزار خودرو به مشهد در چهار روز نخست امسال، مدیریت خراسان رضوی را ناچار به وضع این محدودیت و استفاده از ابزار‌های کنترلی کرد،  اگر مردم همراهی کنند، نیرو‌های پلیس، هلال احمر، ارتش و سایر نهاد‌ها چنین مشقتی را تحمل نخواهند کرد.

حیدری افزود: فاصله‌گذاری اجتماعی به معنای تلاش برای به حداقل رساندن تماس‌های بین فردی و همچنین تردد‌ها و مسافرت‌های بین شهری است. در این طرح تیم‌های پلیس و غربالگری در ۲۹ نقطه خراسان رضوی به منظور اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مستقر شده‌اند و همه خودرو‌های دارای پلاک غیربومی بازگردانده می‌شوند.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.