تشکیل ۴۰۰ فقره پرونده محیط زیستی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، از تشکیل ۴۰۰ فقره پرونده تخلف محیط زیستی در سطح استان در سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: پارسال ۴۰۰ فقره پرونده تخلف محیط زیستی در سطح استان تشکیل شد.

او با اشاره به ارجاع ۴۰۰ فقره پرونده تخلف به مراجع قانونی افزود: ۱۰۸ مورد تخلفات شکار صورت گرفته که از این تعداد ۳۱ مورد تخلفات شروع به شکار بوده که متخلفان در این موارد دستگیر و به مراجع قانونی معرفی شده اند.

احمدی اضافه کرد: با تلاش یگان حفاظت محیط زیست استان، ۷۰ قبضه اسلحه مجاز، غیرمجاز و جنگی، ۲۸۷ مورد ادوات و وسایل شکار و صید غیرمجاز از متخلفان کشف، ضبط و تحویل مراجع قضایی شد.

او ادامه داد: ۵۰ مورد احیا و بازگرندان حیات وحش به دامان طبیعت که در حوادث طبیعی زخمی و در مراکز مجاز تحت درمان و مداوا قرار گرفته اند، بخش دیگری از فعالیت این اداره کل بود.

احمدی گفت: در خصوص برخورد با آلودگی‌های زیست محیطی ۳۱ مورد با موضوع بی توجهی به تذکرات تشکیل شده است همچنین در سال ۹۸ آتش سوزی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست نسبت به سال ۹۷ با کاهش ۱۴ درصدی همراه بود.

او افزود: علاوه بر زحمات پرسنل، برقراری کشیک شبانه و شیفت مربوط به اطفای حریق، تجهیز پاسگاه‌های حفاظت محیط زیست و کمک‌های استانداری استان، ستاد مدیریت بحران، مشارکت جوامع محلی و سازمان‌های مردم نهاد تأثیر مهمی در حفظ محیط زیست استان داشته است.

استان چهارمحال و بختیاری دارای ۸ منطقه چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست شامل یک اثر طبیعی ملی، یک پارک ملی، یک پناهگاه حیات وحش و پنج منطقه حفاظت شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.