سرپرست مدیریت پسماند شهرداری اراک:

پسماند‌های کرونایی بیمارستان‌های اراک کاملا بهداشتی دفن می‌شوند.

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: پسماند‌های کرونایی بیمارستان‌های اراک با کلر کاملا گندزدایی شده و روی آن‌ها آهک پاشیده می‌شود.

پسماند‌های کرونایی بیمارستان‌های اراک کاملا بهداشتی دفن می‌شوند.به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  حمیدرضا قناتی سرپرست مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: پسماند‌های کرونایی تولید شده که از سوی بیمارستان‌های معین ضدعفونی و تحویل مدیریت پسماند می‌شود، قبل از خاک پوشانی با کلر کاملا گندزدایی شده و روی آن‌ها آهک پاشیده می‌شود و سپس اقدام به دفن پسماند‌ها می‌شود.

قناتی افزود: از زمانی که دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در شهر اراک را اعلام کرد، مدیریت پسماند شهر اراک سه گروه برای مدیریت و دفن پسماند تشکیل داد.

او اضافه کرد: این سه گروه شامل اکیپ نیروی انسانی است که امکان عمومی سطح شهر اراک را ضدعفونی می‌کنند، اکیپ دیگر در ایستگاه موقت مدیریت پسماند مستقراست که پس از هر بار تخلیه ماشین‌های حمل پسماند را ضدعفونی می‌کنند و اکیپ دیگر در محل دفن مستقرند.

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری اراک بیان کرد: تمام بیمارستان‌های شهر اراک برای دفع پسماند‌های بیمارستانی خود مجهز به دستگاه «اتوکلاو» هستند.

او ادامه داد: جهت دفع صحیح پسماند‌های کرونایی نقاهتگاه پنج مرداد و بیمارستان صحرایی که قرار است ایجاد شود هم با بیمارستان‌های معین مقابله با کرونا مذاکره شده تا از سوی این بیمارستان‌ها با دستگاه اتوکلاو ضدعفونی شده و تحویل مدیریت پسماند شهرداری اراک برای دفن شودکه هم اکنون پس ماند‌های نقاتگاه پنج مرداد به این صورت دفن می‌شود.

قناتی تصریح کرد: در طول مدت فاصله گذاری اجتماعی حجم زباله‌های تولیدی شهر اراک به خصوی مواد و ظروف پلاستیکی یک بار مصرف افزایش چشم گیری داشته است، ولی تا کنون بر آورد کاملی از حجم انبوه تولید آن‌ها نشده است.

او اظهار کرد: شهرداری اراک هنوز دستورالعملی برای توقف جدا سازی پسماند‌های خشک از‌تر به مدیریت پسماند ابلاغ نکرده است و همچون روال گذشته جدا سازی صورت گرفته و به پیمانکاران اعلام کردیم که پسماند‌های خشک را در شهر اراک جمع آوری کنند.

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری اراک ادامه داد: تاثیرات جمع کردن پسماند‌های خشک از درب منازل در کاهش و‌پیشگیری از ابتلا به کرونا بیشتر از جمع کردن این پسماند‌ها در مخازن پسماند شهر است.

او گفت: دلیل آن هم این است که اگر پسماند‌های خشک درب منازل ازسوی پیمانکاران جمع نشوند، در مخازن زباله رها شده و فرصت را برای جمع آوری این پسماند‌ها از سوی زباله گرد‌ها ایجاد کرده که به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری از ابتلا به کرونا توسط زباله گرد‌ها امکان ابتلا به ویروس کرونا در جامعه افزایش می‌یابد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.