تحقق جهش تولید با همکاری دولت و بخش خصوصی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی استان مرکزی گفت: جهش تولید و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال با همکاری دولت و بخش خصوصی می‌تواند محقق شود.

تحقق جهش تولید با همکاری دولت و بخش خصوصیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، منوچهر توسطی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی استان مرکزی گفت: جهش تولید و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال با همکاری دولت و بخش خصوصی می‌تواند محقق شود و دولت نباید بخش خصوصی و نظرات او را در این راستا نادیده بگیرد.

توسطی ادامه داد: اولین لازمه جهش تولید تامین منابع مالی است که باید در اختیار تولیدکننده قرار گیرد، چراکه سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی به علت تورم دچار مشکل شده و باید این منابع به سبب رفع مشکلات تامین شود.

او با بیان اینکه در سال جاری با افزایش هزینه‌های اولیه تولید مانعی برای جهش تولید خواهدبود گفت: منابع مالی مورد نیاز در حال حاضر به میزانی که تولیدکنندگان برای تامین مواد اولیه و هزینه‌ها نیاز دارند وجود ندارد و غالبا تولیدکنندگان به علت عدم فروش تولیدات، در زمینه تسهیلات دریافتی به سیستم بانکی نیز بدهکار هستند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی استان مرکزی اضافه کرد: نامگذاری سال و هدفگذاری در این خصوص به خوبی صورت گرفته، اما تا زمانی که سیستم مطابق نامگذاری‌ها تغییر نکند و شاخصی برای ارزیابی‌ها وجود نداشته نباشد طبیعتا این اتفاق خوب رخ نخواهد داد و در سیستم اجرا اتفاقات متناسب با نامگذاری رخ نمی‌دهد پس باید قوانین و مقررات لازم در هر سه قوه و دستگاه‌های اجرایی و کسانی که در حوزه تولید کار می‌کنند، با نیت جهش تولید و افزایش تولید ایجاد شود.

توسطی گفت: تعطیلی واحد‌های تولیدی، ویروس کرونا، رکود اقتصادی، تورم، کاهش ارتباطات خارجی، محدودیت بازار فروش و موانع صادرات و ... می‌توانند موانعی برای تحقق شعار سال باشند، به همین دلیل باید برای بی اثر کردن این موانع برنامه ریزی کرد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.