یزدان پناه؛

غربالگری ۹۰ هزار مسافر در جاده یاسوج به اصفهان

سرپرست مرکز بهداشت بویراحمد گفت: از آغاز طرح غربالگری ویروس کرونا در ورودی جاده یاسوج به اصفهان (پل کتا) ۹۰ هزار و ۴۵۰ مسافر غربالگری شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، محمد یزدان پناه سرپرست مرکز بهداشت بویراحمد گفت: ایستگاه غربالگری پل کتا توسط واحد مدیریت بحران و بلایای شهرستان بویراحمد به صورت شبانه روز نظارت و مدیریت می‌شود.

او افزود: تاکنون افزون بر ۱۰۰ مسافر مشکوک مبتلا به ویروس کرونا برای بررسی و انجام آزمایشات طبق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و درمان به سطح بالاتر ارجاع داده شده اند.

سرپرست مرکز بهداشت بویراحمد تصریح کرد: این مرکز در بیماریابی، غربالگری سبک سامانه ای، ایستگاه‌های غربالگری و مدیریت نقاهتگاه فعالیت‌های گسترده‌ای دارد.

یزدان پناه ابراز داشت: هم اینک به منظور انجام هر چه بهتر امور، به نیرو و تجهیز آزمایشگاه برای اعلام نتایج نمونه‌ها در کمترین زمان ممکن، بیماریابی، درمان و کنترل نیاز وجود دارد.

بر اساس یافته‌های جدید آزمایشگاهی شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته با ۱۱ نفر افزایش به ۱۱۹ مورد رسید.

پراکنش جغرافیایی موارد ابتلای کرونا در استان به ترتیب در بویراحمد ۶۰، کهگیلویه ۲۰، ۱۲ گچساران، ۷ دنا و ۲ مورد باشت هستند.
 
انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.