کشاورزان سنندجی ۲ روز برای خرید سموم فرصت دارند

ستاد مبارزه با کرونا سنندج مهلت ۲ روزه برای کشاورزان این شهرستان به منظور خرید سموم در نظر گرفته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فریدون حامدی سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه در طرح فاصله گذاری اجتماعی بسیاری از اصناف غیر ضروری تعطیل شده و فعالیت آن‌ها غیر قانونی است، اظهار داشت: هم اکنون فصل مبارزه با آفات گیاهی است که در صورت عدم تامین سم مورد نیاز آفات قادرند خسارت‌های سنگینی به اقتصاد کشاورزی بزنند.

او افزود: به همین دلیل سازمان جهاد کشاورزی کردستان طی رایزنی با استانداری و مدیریت‌های جهاد کشاورزی و فرمانداران شهرستان خواستار استثنا قرار گرفتن فروشگاه‌ها و داروخانه‌های سموم گیاهی شد که فرمانداری سنندج با مهلت ۴۸ ساعته (۱۰ و ۱۱ فروردین) برای باز شدن این واحد‌های صنفی موافقت کرده است.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: هم اکنون در سنندج ۲۸ فروشگاه و داروخانه سموم گیاهی وجود دارد با تمام این واحد‌ها تماس و این مهلت ۲ روزه اعلام شده و مراکز جهاد کشاورزی نیز در حال اطلاع رسانی به دهیاری‌ها هستند تا کشاورزان در این مهلت سموم مورد نیاز خود را از این مراکز تهیه کنند.

او تاکید کرد: سایر مدیریت‌ها نیز در دیگر شهرستان‌های استان در حال رایزنی با فرمانداران برای اعمال این مهلت هستند که در صورت موافقت به اطلاع دهیاری‌ها و کشاورزان خواهد رسید.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.