کاهش ۴۷ درصدی تردد در مسیر‌های ارتباطی سیستان و بلوچستان

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: تردد در مسیرهای سیستان وبلوچستان کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ایوب کرد  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: یک میلیون و ۳۵۴ هزار و ۳۸۴ دستگاه خودرو از ۲۵ اسفند سال گذشته تاکنون در مسیر‌های ارتباطی استان تردد کردند که این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال با ۲ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۳۶۵ تردد از کاهش ۴۷ درصدی برخوردار بوده است.

او اظهارداشت: این آمار نشان می‌دهد پویش «درخانه بمانیم» تاثیرگذار بوده و مشارکت مردم در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا موجب کاهش سفر‌ها در این ایام شده است.

او ادامه داد: براساس آخرین گزارشات مرکز مدیریت راه‌های این اداره‌کل، حجم تردد‌های ورودی به سیستان و بلوچستان در بازده زمانی مذکور ۴۱ درصد و تردد‌های خروجی ۵۰ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: محور‌های بمپور – ایرانشهر و بالعکس، هیرمند – زابل و بالعکس، زاهدان- سه راهی دشتک، زهک- زابل و بالعکس به ترتیب پرترددترین محور‌های مواصلاتی استان در این مدت بوده است.

او گفت:هم‌اینک ۸۰ دستگاه تردد شمار اطلاعات مربوط به تعداد تردد، سرعت و سبقت غیرمجاز و رعایت نشدن فاصله طولی وسایل نقلیه عبوری در محور‌های مواصلاتی سیستان و بلوچستان را ثبت می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه طرح ملی کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا از ۸ فروردین در استان اجرایی شده است، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح ملی شاهد کاهش بیشتر سفر‌ها در جاده‌های استان باشیم.

او تصریح کرد: سامانه‌های تلفنی، پیامکی و اینترنتی ۱۴۱ وضعیت ترافیکی محور‌های مواصلاتی، هواشناسی، انسداد و رخداد‌های جاده‌ای را اطلاع رسانی می‌کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار