عذرخواهی نخست‌وزیر هند از مردم فقیر این کشور

نارندرا مودی از مردم فقیر هند به دلیل تبعات اقتصادی و انسانی قرنطینه ۲۱ روزه در این کشور عذرخواهی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، نارندرا مودی، نخست وزیر هند، امروز از مردم فقیر این کشور برای تبعات اقتصادی و انسانی که ممکن است قرنطینه ۲۱ روزه در این کشور به دلیل شیوع کرونا به دنبال داشته باشد عذرخواهی کرد.

مودی در سخنرانی امروز گفت: «باید ابتدا از مردم کشورم بخشش بطلبم. مطمئنا فقرا فکر می‌کنند این چه نخست وزیری است، اما باید درک کنید که گزینه‌ای جز این وجود ندارد.» او در ادامه تاکید کرد: «گام‌هایی که تاکنون برداشته شده ... سبب پیروزی هند در برابر کرونا خواهد شد.»

دولت مودی روز پنجشنبه از یک برنامه محرک اقتصادی به میزان ۲۲.۶ میلیارد دلار برای ارائه مساعدت مستقیم نقدی و مواد غذایی به فقرا در هند خبر داد، اما هیچ برنامه روشنی برای اقدامات آتی خود ارائه نکرد.

سه شنبه هفته گذشته نخست وزیر هند اعلام کرد برای مقابله با شیوع گسترده بیماری کرونا در این کشور قرنطینه ۲۱ روزه اعلام می‌کند که این تصمیم میلیون‌ها نفر از جمعیت فقیر هند را به شدت تحت تاثیر قرار داد و سبب شد آن‌ها گرسنه بمانند و ده‌ها هزار کارگر مهاجر بیکار را وادار ساخت صد‌ها کیلومتر پیاده روی کنند تا از شهر‌ها به دهکده‌های بومی خود بازگردند.

هند کشوری با یک میلیارد و سیصد میلیون نفر که سیستم بهداشتی بسیار ضعیفی دارد یکی از نگرانی‌های اصلی کارشناسان بهداشت در موضوع شیوع ویروس کروناست. چنانچه شیوع کرونا در این کشور از کنترل خارج شود تبعات آن بسیار عمیق و فاجعه‌آمیز برای سراسر جهان خواهد بود. بر اساس آمار رسمی تا به امروز یکشنبه تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور ۹۷۹ نفر است که از میان آن‌ها ۲۵ نفر جان باخته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
مودی یه گرگه در لباس میش
آخرین اخبار