غربالگری ۷۶ درصدی جمعیت لارستان

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: تاکنون ۷۶ درصد جمعیت یعنی ۲۰۰ هزار نفر از مردم لارستان مورد غربالگری قرار گرفته‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بهزاد رضایی سخنگوی دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا هفتم فروردین‌ماه امسال تعداد ۱۵۲ مورد نمونه‌گیری را  سیستم بهداشت و درمان در شهرستان‌های لارستان و خنج انجام داده است، بیان کرد: تا این لحظه ۲۹ نفر افراد مبتلا به ویروس کووید ۱۹  شناسایی‌شده‌اند.

او، با تاکید بر اینکه  از مجموع ۲۹ مورد، ۲ نفر مربوط به خنج، یک نفر اوز و ۲۶ مورد نیز مربوط به لارستان بوده است، تصریح کرد: ۱۷ درصد جمعیت تحت پوشش در شهرستان‌های لارستان، خنج و اوز با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir در طرح غربالگری خوداظهاری شرکت کرده‌اند.

 رئیس بیمارستان امام رضا (ع) شهر لار نیز بیان اینکه ۱۵۲ موردی که نمونه‌گیری از آن‌ها انجام شده، ادامه داد: در حال حاضر در قرنطینه خانگی به سر می‌برند و افرادی که مشکوک به بیماری کرونا هستند، جمعیتی بیش از ۱۵۲ نفر و به عبارتی ۲ تا ۳ برابر آن را شامل می‌شوند زیرا وقتی تست فرد مثبت شود، سایر اعضاء خانواده و افراد نزدیک به فرد نیز به‌ عنوان مورد مشکوک، پایش و تحت نظارت واحد بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی قرار می‌گیرند.

او، افزود: برای تشخیص کرونا از افراد مشکوک در حال حاضر آزمایش‌های سوآپ از عمق حلق و بینی دو نمونه گرفته می‌شود.

رضایی با تاکید بر اینکه اکنون ۶ مورد بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان امام رضا (ع) لارستان بستری هستند، اضافه کرد: از این ۶ مورد که ۴ نفر مشکوک و ۲ مورد آن مثبت بوده  که یک مورد مثبت نیز در بیمارستان امیدوار شهر اوز بستری است.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی لارستان بابیان اینکه از ابتدا تاکنون ۲۱ مورد نمونه‌گیری در شهرستان خنج انجام شده، اضافه کرد: از نمونه‌های اخذ شده، ۲ مورد مثبت بوده، ولی در حال حاضر این بیمارستان بیمار بستری به‌صورت مشکوک یا مثبت ندارد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار