نصب اسکنر حرارتی در فرودگاه آبادان

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشکده علوم پزشکی آبادان از نصب اسکنر حرارتی در فرودگاه آبادان تا هفته آینده خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، فرشید بهشتی؛ معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: به منظور پیشگیری از بیماری کرونا، غربالگری و شناسایی افراد مشکوک به این بیماری، دستگاه اسکنر حرارتی تا هفته آینده در فرودگاه بین‌المللی آیت اله جمی آبادان نصب می شود.

او افزود: یکی از شاخص‌ترین نشانه‌های افراد مبتلابه ویروس کرونا، افزایش غیرعادی درجه حرارت بدن است. لذا مأموران بهداشتی مستقر در مبادی ورودی مسافران تنها با اندازه‌گیری درجه حرارت بدن، افراد مشکوک به ابتلا را شناسایی و برای بررسی بیشتر به مراکز درمانی معرفی می کنند.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: به همین دلیل این دستگاه در محل ورود مسافران نصب می شود و عملکرد آن به گونه ای است که با عبور افراد از این دستگاه صورت آنان اسکن می شود و با توجه به حساس بود آن به حرارت، اگر کسی تب داشته باشد علاوه بر هشدار، تصویری از فرد به کاربر دستگاه ارسال می کند.

بهشتی هزینه خرید و راه اندازی این دستگاه را اعتباری بالغ بر یک میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون ریال از محل منابع داخلی دانشکده برشمرد و افزود: دستگاه مورد اشاره برای شناسایی افراد مشکوک به کرونا از سوی این دانشکده در فرودگاه بین‌المللی آیت اله جمی آبادان نصب می شود.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.