راه­کار‌هایی برای مقابله با ویروس کرونا در منزل

برای حفظ سلامت جامعه و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، بهترین و موثرترین راه ماندن در خانه می­ باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مراقبت­ های بهداشتی علاوه بر محیط­ های عمومی در منزل هم ضروری است، در همین راستا رعایت توصیه‌های بهداشتی جهت کنترل ویروس کرونا از اهمیت ویژه­ای برخوردار است.

شستشوی صحیح دست‌ها با آب و صابون مایع قبل از خوردن و آشامیدن، بعد از توالت، قبل از دست زدن به دهان، بینی و چشم و سطوحی از جمله گوشی تلفن، دستگیره  " اگر به آب و صابون دسترسی ندارید بهتر است از مواد بر پایه الکل ۷۰ درصد برای ضدعفونی دست استفاده کنید" از مهمترین نکات در راستای پیشگیری از ویروس کرونا به شمار می‌رود.

باید دقت داشت که حداقل یکبار در روز سطوح و مکان­های عمومی منزل شامل کابینت آشپزخانه، سینک ظرفشویی، میز غذاخوری، کمد، یخچال، راه­پله ­ها با استفاده از محلول هیپوکلریدسدیم یا همان سفید کننده خانگی گندزدایی شود.

بهتر است دستگیره در ورودی منزل و دستگیره و شیرآلات توالت و دستشویی را بعد از هر بار استفاده گندزدایی کنید. "برای تهیه محلول گندزدا از یک قاشق غذاخوری ماده سفید کننده بعلاوه ۲ لیوان آب سرد استفاده شود".

توصیه می­ شود تمامی سطوح ابتدا تمیز و سپس گندزدایی شود، دقت داشته باشید ۱۰ دقیقه زمان نیاز است تا محلول استفاده شده بر روی سطوح اثر کند. همچنین به خاطر داشته باشید از خشک کردن و پاک کردن محلول گندزدا از روی سطوح خودداری کنید.

تغذیه مناسب، استفاده از مایعات، ورزش، پرهیز از مصرف دخانیات و دوری از استرس  می­ تواند کمک شایانی به پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در افراد داشته باشد.
 
انتهای پیام//ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار