زیرساخت‌های آموزش درسی در شبکه‌های پیام رسان فراهم شد

مسوول روابط عمومی اداره کل آموزش و پروش کرمانشاه گفت : زیرساخت‌های آموزش درسی در شبکه‌های پیام رسان سروش، گپ، ایتا، روبیکا و بله در استان فراهم شده و دانش‌آموزان از ۱۵ فروردین ماه در صورت ادامه بحران کرونا از طریق این شبکه‌ها تحصیل را ادامه می‌دهند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه رضا شیرزادی مسوول روابط عمومی اداره کل آموزش و پروش کرمانشاه به راه اندازی شبکه اجتماعی دانش آموزی «شاد» توسط وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت : تمام شبکه‌های اجتماعی داخلی در این شبکه ثبت شدند و همه مدارس کشور به اجبار موظف اند با انتخاب یک شبکه پیام رسان داخلی عضو آن شوند.

او گفت : همه مدارس باید در سامانه سناد آموزش و پرورش ثبت نام و نام کلاس‌های مدرسه، نام معلم کلاس، شماره همراه معلم و نام تک تک دانش آموزان کلاس را با مشخصات کامل وارد کنند.

شیرزادی ساعت تشکیل کلاس‌ها در شبکه‌های پیام رسان را براساس ساعت کلاس درس در طول هفته دوره تحصیلی سال عنوان کرد و گفت: هر کلاس درسی یک گروه در شبکه‌ای اجتماعی که مدرسه انتخاب کرده راه اندازی و در زمان ساعت درس در طول هفته، کلاس مجازی تشکیل می‌دهند و معلم مطالب درسی را به صورت برخط، صوت و فایل به دانش آموزان منتقل می‌کند.

او افزود: هزینه همه کلاس‌های شبکه‌ها اجتماعی رایگان است و والدین نگران هزینه‌های آن نباشند.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه از ثبت نام ۹۸ درصد سیستم آموزشی استان در شبکه سراسری اجتماعی دانش آموزی شاد خبر داد و از آمادگی مدارس استان برای برگزاری کلاس‌ها در شبکه‌های اجتماعی داخلی از ۱۵ فروردین ماه اعلام کرد.

شیرزادی گفت: در اکثر قریب به اتفاق مدارس سطح استان با تعاملی که بین آموزش و پرورش و والدین دانش آموزان شکل گرفته شرایط فراهم است، اما در مناطق دورافتاده، محروم، مرزی، صعب العبور و عشایری که با مشکل اینترنت روبرو است، دانش آموزان از طریق آموزش «کاربرگ» هر سه چهار روز یک بار توسط معلمان محلی آموزش می‌بینند.

شیرزادی آموزش کاربرگ را روشی دانست که معلم با یک بار حضور در منطقه، آموزش عملی را به دانش آموزان و والدین می‌دهد و از آن‌ها تا جلسه بعد انجام چند تکلیف عملی را از آن‌ها می‌خواهد.

رییس آموزش و پرورش دوره ابتدایی استان کرمانشاه گفت: آموزش به روش کاربرگ بیشتر در دوره ابتدایی اجرا می‌شود و قبل از بحران کرونا نیز در دستور کار آموزش و پرورش استان برای دوره ابتدایی بود.

ناهید افضلی افزود: آموزش کاربرگ بیشتر بر پایه بازی و فعالیت برای یادگیری دانش آموزان دوره ابتدائی طراحی شده است، زیرا بچه‌ها با بازی یادگیری خیلی بهتری دارند.

او گفت: در مناطق صعب العبور و عشایر استان که امکان حضور معلمان کمتر است آموزش و پرورش استان از طریق دهیاران و در تماس با والدین دانش آموزان از آن‌ها می‌خواهد یک سری راهکار‌ها و فعالیت که برای دانش آموزان در کاربرگ‌ها طراحی شده از بچه‌ها بخواهند و بازخورد گزارش دهند.

او داستان خوانی، داستان گویی و داستان نویسی که پایه سواد خواندن و نوشتن است محور اساسی آموزش کاربرگی در مناطق محروم دوره ابتدائی دانست و گفت: نقاشی، جمله سازی و فعالیت‌های عملی از دیگر محور‌های مهم این نوع آموزش است که بیشتر برای دانش آموزان عشایر، مناطق صعب العبور و محروم طراحی شده‌است.

افضلی بر نقش آموزش معلمان نیز در طرح تاکید کرد و از همه معلمان، مدیران سازمان آموزش و پروش استان که در شرایط سخت بحران کرونا همچنان از تلاش و کوشش دست نمی‌کشند تقدیر کرد.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار