رشد ۲۷ درصدی کشفیات کالای قاچاق در استان کردستان

فرمانده نیروی انتظامی استان کردستان با اشاره به کشف بیش از ١۷۲ میلیارد تومان کالای قاچاق در سال گذشته گفت:کشف این مقدار کالای قاچاق در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سردار علی آزادی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال جهش تولید اظهار کرد: مقابله با باند‌های عمده قاچاق کالا به عنوان یکی از مولفه‌های مهم در دستور کار نیروی انتظامی استان قرار دارد.

او افزود: قاچاق کالا از موضوعات مهمی است که آسیب جدی به تولید و اشتغال در هر کشور و منطقه‌ای می‌زند از این رو مقابله با این مهم به صورت جدی مانند گذشته در دستور کار نیروی انتظامی استان قرار خواهد داشت.

فرمانده نیروی انتظامی استان کردستان به برخی اقدامات نیروی انتظامی استان در بحث مقابله با قاچاق کالا در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: کشفیات داروی قاچاق در سال گذشته ١۶ درصد افزایش داشته است.

او عنوان کرد: طی این مدت کشف فراورد‌های نفتی قاچاق ۵۲ درصد، لوازم خانگی ۵۵ درصد، و وسایل صوتی تصویری نیز ١١۵ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

سردار آزادی از رشد یک درصدی کشف گوشی همراه قاچاق طی مدت زمان یاد شده خبر و ادامه داد: کشف پارچه قاچاق ۹۳ درصد، مواد محترقه ١۶١ درصد، البسه ۶١ درصد و لوازم یدکی قاچاق نیز ۷۷۴ درصد افزایش داشته است.

او خاطرنشان کرد: در مجموع یک هزار و ۹۵١ دستگاه وسیله نقلیه در بحث مقابله با قاچاق کالا و ارز در استان طی سال گذشته توقیف شد.

فرمانده انتظامی استان کردستان تعداد پرونده‌های تشکیل شده در سال گذشته را ۲ هزار و ۷۸۵ فقره عنوان کرد و گفت: ۶۳ پرونده به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون تومان و ۲۴۸ پرونده به ارزش بیش از ١۰۰ میلیون تومان نیز طی مدت زمان یاد شده تشکیل شده است.

او اظهار کرد: طی سال گذشته ۵۹ باند قاچاق در استان متلاشی شدند که نسبت به سال ۹۷، ۵ درصد رشد داشته است.

سردار آزادی افزود: ۲ هزار و ۲۴۲ نفر متهم نیز در این رابطه دستگیر و بعد از تشکیل پرونده تحویل مراجع قانونی شده‌اند.

او در پایان خاطر نشان کرد: ارزش ریالی کالا‌های کشف شده قاچاق استان ١۷۲ میلیارد و ۳۰۷ میلیون تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.