کرونا مصرف اینترنت در استان کردستان را افزایش داد

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: حجم مصرف اینترنت مشترکان در استان نسبت به قبل از شیوع ویروس کرونا (اول اسفند) حدود ۲ برابر افزایش یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، آزاد حکمت گفت: در خانه ماندن مردم و اختصاص ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان به مشترکان خانگی، ظرفیت اشغالی پهنای باند و حجم مصرفی را به شدت در یک ماه اخیر افزایش داد.

وی با بیان اینکه این شدت افزایش حجم مصرفی به شبکه اینترنت استان فشار وارد کرد، افزود: برای رفع این مشکل با تامین تجهیزات، ظرفیت پهنای باند ورودی اینترنت استان را که قبلا ۲۰ گیگ بود به ۳۰ گیگ افزایش دادیم.

مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: ظرفیت سامانه BRAS که مربوط به نحوه استفاده مشترکان از اینترنت است را ۵۰ درصد افزایش داده و ۱۰ دستگاه سوییچ را در این مدت نصب کردیم تا مشکلات مردم را در این زمینه به حداقل برسانیم.

حکمت با بیان اینکه تعداد مشترکان آنلاین در زمان ثابت برای استفاده از اینترنت به شدت افزایش پیدا کرد، گفت: پروژه‌ای را اجرا کرده و توانستیم وضعیت تخصیص آی پی را مدیریت کنیم که بطور کامل مشکل IP حل خواهد شد تا مشترکان بتوانند از سرویس با کیفیت اینترنت استفاده کنند.

۲ میلیون و ۱۶۲ هزار و ۲۷۴ مشترک تلفن همراه در کردستان با ضریب نفوذ ۱۲۲ درصد وجود دارد و ۹۳۸ روستای استان نیز از این خدمات بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.