نماینده ولی فقیه در استان کردستان

اقدامات سپاه کردستان در مقابله با کرونا برای مردم ملموس است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: عملکرد سپاه در برهه شیوع ویروس کرونا برای کمک به مردم سبب افزایش اعتماد عمومی به انقلاب شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان ظهر امروز در دیدار با فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان اظهار داشت: امام فرمودند "اگر سپاه نبود، کشور هم نبود" و رهبر معظم انقلاب هم فرموده‌اند که "در حوادث مختلف که پیش می‌آید، سپاه لنگری است که باید انقلاب را به آن ببندند"، و ما می‌بینیم که این جملات در برهه‌های حساس ظهور و بروز داشته است.

او افزود: در این شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا هر مجموعه‌ای باید اول زیرمجموعه‌اش را حفظ کند اما انصافا سپاه در این برهه برای کمک به مردم در مقابله با کرونا خوب عمل کرده و این موضوع برای مردم بیشتر نمایان شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اذعان داشت: هم جایگاه سپاه و هم جایگاه سایر نیروهای مسلح بیشتر برای مردم ملموس شده است لذا در این زمان هر کس هر آنچه از دستش برمی‌آید باید کمک کند چرا که زمینه‌ساز افزایش اعتماد عمومی به انقلاب است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی ادامه داد: اگرچه دشمنان تلاش می‌کنند مردم ما را از مسیر انقلاب خارج کنند، همبستگی مردم و حضور و کمک نهادهای انقلابی مانند سپاه این تلاش دشمنان را خنثی می‌کند.

او در ادامه افزود: افزایش مصرف اینترنت خاصتا در این ایام بیانگر اهمیت فضای مجازی است که ما باید این فضا را دریابیم و مدیریت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: اطلاع‌رسانی صحیح در خصوص کرونا و جنبه‌های دیگر آن نیاز به کار فرهنگی و هدایتی دارد و این را می‌توان در فضای مجازی به درستی اطلاع‌رسانی کرد.

او گفت: آنچنان که در مقابله با کرونا زحمت کشیده می‌شود اما جنبه‌های روانی آن بیشتر از جنبه واقعی بیماری کرونا در جامعه نمایان است لذا می‌طلبد که از واردکردن استرس به مردم جلوگیری کرد هر چند نیاز است مردم نسبت به این بیماری حساس باشند و آن را جدی بگیرند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی تاکید کرد: اگر بخاطر پیشگیری از شیوع این ویروس مساجد و مکان‌های عبادت تعطیل شده است اما می‌توان بسته‌های معنوی از ادعیه و مناجات و یا مباحث دینی تولید کرد و برای استفاده عموم در فضای مجازی قرار داد که اینها آرامش بیشتری به مردم می‌دهد.

او همچنین تصریح کرد: قرائت دعاهای امام سجاد(ع)، امام حسین(ع) و حضرت ابالفضل‌العباس(س) به مردم آرامش می‌دهد و مردم در این ایام آمادگی بیشتری دارند و قطعا می‌خوانند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: شاید موضوع کرونا سختی‌هایی دارد اما فرصتی هم برای خدمت به خلق خدا است که برخی‌ها به جد وقت می‌گذارند و خدمت می‌کنند که خداوند آن را برای ما فراهم کرده است. 

سپاه برای تولید ماسک در استان یک جهش ایجاد کرد

او در بخش دیگری از سخنانش گفت: جدای از اینکه سپاه خود برای جهش تولید برنامه‌هایی خواهد داشت باید محرک هم باشد چرا اقشار مختلف بسیج و گروه‌های جهادی پتانسیل‌هایی است که باید در این راستا از آن استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اذعان داشت: سپاه برای تولید ماسک در استان یک جهش ایجاد کرد و با این روند آمار تولیدات استان افزایش خواهد یافت که حتی می‌توان به صادرات هم رسید.

او همچنین گفت: بخش کشاورزی، دامپروری، گوشت قرمز، تولید عسل و بخش‌های دیگر از مولفه‌ها و ظرفیت‌های تحقق جهش تولید است که باید برای این بخش‌ها انرژی گذاشت.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی در پایان اضافه کرد: برای تحقق جهش تولید باید برخی جاها ورود کنیم تا از اقتصاد نفتی خارج شویم.

منبع:فارس

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.