بیادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جمهوری اسلامی ایران با یک همه‌پرسی صد در صدی شکل گرفت

فعال اصولگرا گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها سیستم حکومتي است که در همان ابتدای تاسيس از مردم خود نظرسنجی واقعی نمود.

جمهوری اسلامی با یک همه‌پرسی صد در صدی مجوز تشکیل گرفتحسن بیادی دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌ها گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه دوازدهم فروردین چقدر در تاریخ کشورمان نقش داشته است، گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها سیستم حکومتی است که علیرغم یک مبارزه طولانی و برچیدن یک رژیم ٢٥٠٠ ساله پادشاهی، در همان ابتدای تاسیس یعنی ۵۴ روز پس از پیروزی خود از مردم خود نظرسنجی واقعی نموده و با یک همه‌پرسی صد در صدی مجوز تشکیل می‌گیرد.

او ادامه داد: جمهوری اسلامی توانست با اعتقادی راسخ به دین مبین و مترقی اسلام برگرفته از سنت و سیره اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام روشی جدیدی را برای حکمرانی ارائه دهد و با این شعار که حق رأی با مردم است توانست مشارکت ۹۸ درصدی مردم پای صندوق‌های رأی با نتیجه «آری به جمهوری اسلامی» را داشته باشد.

بیادی افزود: اگرچه در برابر این نتیجه منتقدان و مخالفانی هم داشت که با همراهی مردم با شعار «نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی» می‌گفتند که دست‌اندرکاران حکومت این موضوع را به مردم ایران تحمیل کردند و زمان این همه‌پرسی بسیار باعجله انجام شد و قدرت فکر کردن مردم را از آنان سلب نمود؛ اما مردم در آن زمان بیش از آن که به فکر تعیین نظام و نوع حکومت در کشور خود باشند تنها به سرنگونی نظام پوسیده سلطنتی بودند و برای رسیدن به این هدف، نظام تازه‌ای را که به آن‌ها معرفی شده بود برگزیدند.

فعال اصولگرا بیان کرد: در آن زمان باید یک نظام دموکراتیک یا مردم‌سالار مصلح در دنیا ایجاد می‌شد؛ چرا که در حکومت جمهوری اسلامی فرد، حزب یا گروهی خاص سیاسی حکومت نمی‌کند، بلکه این مردم هستند که حکومت می‌کنند؛ در هر حال پس از این همه مخالفت و ممانعت‌های معاندان و سلطنت‌طلبان آن زمان در روز‌های دهم و یازدهم فروردین همه پرسی گسترده و کامل انجام و با نظارت مستقیم مردم و تایید معتمدین آنان و ناظران بین‌المللی نتیجه اعلام شد.

دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی خاطر نشان کرد: حضرت امام خمینی (ره) به عنوان بنیانگذار و اولین رهبر جمهوری اسلامی در دوازدهم فروردین رسماً با پیامی مبسوط آغاز حکومت جمهوری اسلامی را ابلاغ و تبریک خود را به مردم شریف و ستمدیده ایران اعلام نمودند و در بخشی از آن پیام متذکر شدند که: «خداوند تعالی بر ما منت نهاد و رژیم استکبار را با دست توانای خود که قدرت مستضعفان است در هم پیچید و ملت عظیم ما را پیشوای ملت‌های مستضعف نمود، و با برقراری جمهوری اسلامی، وراثت حقه را بدانان ارزانی داشت. من در این روز مبارک، روز امامت امت و روز فتح و ظفر ملت، جمهوری اسلامی ایران را اعلام می‌کنم. به دنیا اعلام می‌کنم که در تاریخ ایران چنین رفراندمی سابقه ندارد، که سرتاسر مملکت با شوق و شعف و عشق و علاقه به صندوق‌ها هجوم آورده و رأی مثبت خود را در آن ریخته و رژیم طاغوتی را برای همیشه در زباله‌دان تاریخ دفن کنند.»

او در پایان گفت: الحمدلله با یاری خداوند تبارک و تعالی گام اول انقلاب با فراز و نشیب‌های فراوان و تاریخی که مجال بیان آن در این مقال نیست با صلابت، ایثار و اسقامت مردم چهل ساله شد و بحول و قوه الهی با ابلاغ مقام معظم رهبری گام دوم خود را برای چهل سال دیگر با آینده‌ای روشن‌تر آغاز نموده است. ان‌شاءالله.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار