سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین:

هزینه برق و گاز اصناف با ۳ ماه مهلت دریافت می‌شود

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: به منظور حمایت از کسبه و اصناف آسیب دیده ناشی از بیماری کرونا هزینه‌های برق و گاز فعالان اقتصادی پس از ۳ ماه مهلت دریافت می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، منوچهر حبیبی معاون سیاسی امنیتی استانداری گفت: این روزها که اصناف و کسبه و بازاریان فعالان اقتصادی به دلیل تعطیلی ناشی از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده اند از سوی دولت تصمیماتی برای کمک به این گروه اتخاذ شده که به تدریج اجرا می‌شود.

حبیبی بیان کرد: در این زمینه هزینه‌های برق و گاز مصرفی بخش‌ها و کسب و کارهای اقتصادی که به واسطه شیوع ویروس کرونا بیشترین آسیب را دیده اند برای یک دوره سه ماهه منتهی به اردیبهشت ماه استمهال می‌شود.

او افزود: هیئت دولت به منظور حمایت از کسب و کار‌های آسیب دیده، پرداخت هزینه‌های برق، گاز، و حق بیمه سهم کارفرمایان را به مدت سه ماه استمهال کرده است.

حبیبی یادآورشد: این حمایت‌ها به منظور کاهش آثار اقتصادی شیوع بیماری کرونا مربوط به بخش‌های غیر دولتی بویژه بخش خصوصی صورت می‌گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین افزود: این موضوع از سوی کارگروه بررسی و مقابله با پیامد‌های اقتصادی ناشی از ویروس کرونا به دولت پیشنهاد شد که در جلسه ۲۵ اسفند ماه به تصویب هیئت وزیران رسیده است.

او در خصوص بخش‌ها و رسته‌های کسب و کار‌های اقتصادی که مشمول این مصوبه می‌شوند اظهارداشت: مراکز تولیدی و توزیعی غذا‌های آماده، اعم از رستوران‌ها، تالار‌های پذیرایی، اغذیه فروشی‌ها و موارد مشابه، مراکز مرتبط با گردشگری، شامل هتل‌ها، مهمانپذیرها، مسافرخانه‌ها، مراکز بوم گردی به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

حبیبی اظهارداشت: همچنین بخش حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری، دفاتر خدمات مسافرتی، تولید و توزیع پوشاک، تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آب میوه، مراکز و باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی، فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه‌ای به تشخیص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی شامل این مصوبه می‌شوند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین بیان کرد: امیدواریم این حمایت‌ها بتواند بخش کوچکی از زیان‌های اصناف و بازاریان را جبران کرده و نگرانی فعالان اقتصادی را کاهش دهد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار