معاون سازمان شیلات در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کمبود تسهیلات دلیل اصلی عقب‌ماندگی پرورش ماهی در قفس

عبدالحی گفت: علی رغم‌آنکه مجوز‌های زیادی برای پرورش ماهی در قفس صادر شده، اما‌نتوانستیم تسهیلات مورد نیاز را فراهم کنیم.

حسین عبدالحی معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه ظرفیت‌های مناسبی برای صنعت پرورش ماهی در قفس در کشور داریم، اظهار کرد: با وجود آنکه توسعه پرورش ماهی در قفس از جمله تصمیمات مناسب وزارت جهاد کشاورزی بود که برای عملیاتی شدن آن برنامه ریزی صورت گرفت.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های مناسب در سواحل شمال و جنوب کشور توانستیم با هماهنگی سازمان محیط زیست و بنادر و کشتیرانی پهنه‌ها را در دریای خزر، دریای عمان و خلیج فارس شناسایی کنیم.

 تولید ۱۴ هزار و ۱۰۰ تن ماهی در قفس

عبدالحی مجموع تولید پرورش ماهی در قفس در سال ۹۷ را ۱۴ هزار و ۱۰۰ تن اعلام کرد و گفت: میزان تولید پرورش ماهی در قفس سال گذشته در اردیبهشت مشخص خواهد شد و هم اکنون نمی‌توان پیش بینی دقیقی در این باره داشت.

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات با اشاره به دلایل عقب ماندگی کشور در صنعت پرورش ماهی در قفس بیان کرد: علی رغم آنکه مجوز‌های زیادی برای پرورش ماهی در قفس صادر کردیم، اما نتوانستیم تسهیلات مورد نیاز پرورش دهندگان را فراهم کنیم، از این رو نتوانستیم به اهداف و برنامه مد نظر دست یابیم.

این مقام مسئول ادامه داد: علی رغم‌آنکه مجوز‌های زیادی برای پرورش ماهی در قفس صادر شده، اما‌نتوانستیم تسهیلات مورد نیاز را فراهم کنیم.

به گفته وی، با توجه به آنکه برنامه تولید پرورش ماهی در قفس برای سال ۹۸ محقق نخواهد شد، اما نمی‌توان درصدی اعلام کرد.

عبدالحی در پایان تصریح کرد: با توجه به آنکه یک سری تاسیسات و پشتیبانی، آموزش و تحقیق برای صنعت پرورش ماهی در قفس نیاز داریم و شرایط سرمایه گذاری در دریا با خشکی کاملا متفاوت بوده، از این رو توسعه این صنعت نیازمند تسهیلات است که بانک‌ها باید در اختیار پرورش دهندگان قرار دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار