تأمین نهاده‌های کشاورزی در کردستان

معاون زراعت جهاد کشاورزی کردستان از تأمین نهاده‌های کشاورزی مورد نیاز برای کشت محصولات بهاره از جمله کود، بذر و سم دراستان خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمدصالح احمدی معاون زراعتجهاد کشاورزی کردستان گفت: با توجه به برنامه ابلاغی امسال باید ۱۵۷ هزار هکتار از اراضی دیم و آبی استان زیر کشت محصولات بهاره برود.

او افزود:تاکنون بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی استان کردستان زیر کشت محصولات بهاره از جمله عدس، نخود و گلرنگ رفته است.

احمدی با اشاره به تأمین نهاده‌های کشاورزی مورد نیاز برای کشت محصولات بهاره از جمله کود، بذر و سم افزود: تاکنون ۲۵ تن بذور اصلاح شده در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

او با بیان ۶ هزار و ۷۵۰ تن کود اوره به منظور مصرف سرک مزارع گندم و جو در حال حمل به استان است افزود: ۲۰۰ هزار لیتر انواع سموم شیمیایی علف کش و حشره کش نیز برای مبارزه با علف‌های هرز و آفت سن خریداری و آماده تحویل به کشاورزان است.

معاون زراعت جهاد کشاورزی کردستان همچنین با اشاره به اینکه امسال ۶۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت محصولات پاییزه رفته است گفت: برای تولید مناسب و افزایش عملکرد باید تغذیه گیاهی متعادل، مبارزه با علف‌های هرز، مبارزه با آفات سن و محلول پاشی مزارع مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.