توقف فعالیت‌های معادن زیرزمینی تا ریشه کنی کرونا

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شرایط ایمنی و رعایت مسائل بهداشتی در معادن زغالسنگ درخواست داریم که توقف فعالیت‌های معادن زیرزمینی زغالسنگ تا زمان ریشه کن شدن ویروس کرونا استمرار یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا ضمن تشریح وضعیت کنونی کشور گفت: قطعا یکی از پیامد‌ها و مشکلات مربوط به بیماری کرونا، تبعات اقتصادی است که به غیر از مشکلات برای صاحبان بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی و کسب و کار‌های کوچک و متوسط و بزرگ، مشکلاتی را هم برای شهروندان به وجود آورده است.

او افزود: با توجه به اینکه ارائه خدمات از سوی ۱۲ اتحادیه مستثنی شده است و به شکل اینترنتی و تلفنی و روال عادی در حال انجام است، توقف دیگر اتحادیه‌ها و اصناف مشکلاتی برای مردم و صاحبان کسب و کار‌ها ایجاد کرده و بعضا نارضایتی اجتماعی نیز به وجود آورده است.

بنا بر این گزارش با درخواست پورابراهیمی و موافقت استاندار کرمان، مقرر شد اتاق اصناف با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و استانداری کرمان و سازمان صنعت و معدن و تجارت، چارچوب استمرار فعالیت‌های ۱۶ اتحادیه مشخص شود که در آن رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از اشاعه ویروس کرونا شکل گیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا بیان کرد: با توجه به شرایط ایمنی و رعایت مسائل بهداشتی در معادن زغالسنگ درخواست داریم که توقف فعالیت‌های معادن زیرزمینی زغالسنگ تا زمان ریشه کن شدن ویروس کرونا استمرار یابد.

پورابراهیمی ادامه داد: با توجه به لزوم ایجاد وضعیت تولید و شرایط سودآوری برای کمک به کارگران و شرکت‌های مربوطه درخواست داریم که همزمان با توقف معادن زیرزمینی، امکان برداشت از معادن روباز فراهم شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای سلامی در خصوص پیگیری‌های انجام شده برای کمک و پشتیبانی بنگاه‌های اقتصادی بزرگ به استان عنوان کرد: فاز اول کمک‌های شرکت ملی مس به مبلغ ۴ میلیارد تومان و گل گهر ۶ میلیارد تومان و گهر زمین ۵ میلیارد تومان در دستور کار است.

پورابراهیمی اظهار کرد: جلساتی که با معاون وزیر صنعت در هفته‌های قبل داشتیم، مقرر شد شرکت‌های بزرگ از محل منابع حقوق دولتی خود، کمک‌هایی را به ستاد استانی کرونا داشته باشند که اولین واریزی شرکت ملی مس به مبلغ ۴ میلیارد تومان انجام شده و کمک‌های گهر زمین و گل گهر نیز طی هفته آینده پرداخت می‌شود.

او تصریح کرد: این کمک‌ها برای موضوع مقابله با کرونا و خرید تجهیزات و لوازم پزشکی برای کادر درمانی استان کرمان هزینه خواهند شد.

همچنین با درخواست پورابراهیمی موضوع آبرسانی به حاشیه شهر کرمان یکی از مصوبات شورای استانی قرار گرفت.

او در ر این رابطه بیان کرد: با توجه به اینکه کمک‌هایی برای ستاد استانی کرونا انجام شده و لازم است در بحث پیشگیری اقداماتی در این زمینه انجم گیرد، با موافقت استاندار مقرر شد برنامه جامع نحوه حل مشکل آب شرب حاشیه شهر کرمان از طریق فرماندار تا پایان هفته اینده به ستاد استانی کرونا ارسال شود.

پورابراهیمی افزود: با تامین منابع مالی از سوی شرکت‌های بزرگ برای ستاد استان، مشکل آب آشامیدنی حاشیه شهر کرمان برطرف خواهد شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با طرح موضوع مشکل وصول مطالبات بانک‌ها از مردم و فعالان اقتصادی براساس مصوبه دولت در ستاد استانی کرونا بیان کرد: الان بعضی از بانک‌ها نسبت به وصول مطالبات و جرائم اقدام کردند.

به درخواست پورابراهیمی در خصوص تشکیل شورای هماهنگی بانک‌ها استان و موافقت استاندار کرمان، مقرر شد تا سریعا جلسه با حضور مدیرکل اقتصادی استانداری و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس تشکیل و آخرین وضعیت اقدامات بانک‌ها در ارتباط با مصوبه بانک مرکزی و ستاد استانی در خصوص پرداخت تعهدات بررسی و گزارش آن به ستاد استانی ارائه شود.

همچنین در این جلسه مقرر شد تا گزارش آسیب شناسی بیماری کرونا در بخش گردشگری، کشاورزی و صنعت و معدن تهیه گردد تا در جلسه هفته آینده اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با وزیر اقتصاد در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار