تامین ۳۷۶ دستگاه کمباین برای برداشت کلزا در خوزستان/ کرونا خللی در برداشت ایجاد نمی‌کند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از تامین ۳۷۶ دستگاه کمباین برای برداشت کلزا در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد قاسمی نژاد معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به آثار منفی شیوع ویروس کرونا در بخش‌های مختلف اقتصادی استان گفت: کلزاکاران نگران برداشت به موقع محصول خود نباشند، چراکه ۳۳ مرکز خرید کلزا از سوی اداره کل غله و تعاون روستایی خوزستان پیش بینی شده است.

او با اشاره به تامین ۳۷۶ دستگاه کمباین برای برداشت کلزا در استان اظهار داشت: در سال زراعی۱۳۹۹-۱۳۹۸ حدود ۵۷ هزار هکتار از مزارع استان زیرکشت کلزای آبی و دیم با استفاده از ارقام اصلاح شده رفت و پیش بینی می‌شود بیش از ۱۱۰ هزار تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان کلزاکار خوزستانی خریداری شود که درمقایسه با سال زراعی گذشته ۲ برابر افزایش نشان می‌دهد.

قاسمی‌نژاد بیان کرد: عملیات مبارزه با عوامل زیان‌رسان از جمله؛ علف‌های هرز، آفات و بیماری‌ها در سطح مزارع کلزا به‌خوبی انجام شده و در زمان حاضر مزارع از وضعیت بسیار خوبی برخوردار هستند.

این مقام مسئول با اشاره به وقوع سرما در بهمن ماه گذشته در استان ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده وقوع سرما در بهمن ماه گذشته هیچگونه خسارتی به مزارع کلزا وارد نکرده و رژیم بارندگی در سال زراعی برای ۲ محصول گندم و کلزا در خوزستان مطلوب بوده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.