بازدید از مزارع کلزای شهرستان شهرکرد

کارشناسان حفظ نباتات و زراعت شهرکرد از مزارع کلزای حوزه عمل مراکز جهاد کشاورزی این شهرستان بازدید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرهاد رفیعی مدیر جهادکشاورزی شهرکرد گفت: کشت کلزا از شهریور پارسال در مزارع حوزه عمل مراکز پنجگانه این شهرستان انجام شده است که بیشترین سطح زیر کشت متعلق به مراکز جهاد کشاورزی فرخ شهر و حومه شهرکرد است.

او افزود: بیش از ۶۰ درصد مزارع کلزای شهرستان مورد رصد و پایش قرار گرفته است که از نظر تغذیه گیاهی، آفات به ویژه شته مومی و لارو سوسک منداب و همچنین علف‌های هرز مورد بررسی قرار گرفتند و ضمن تماس با کلزاکاران، توصیه‌های کارشناسی در خصوص زمان و نحوه مبارزه با علف‌های هرز، آفات و کوددهی سرک ارائه گردید.

رفیعی اضافه کرد: خسارت وارده به کلزا در شهرستان شهرکرد عموماً در اثر سرمازدگی، علف‌های هرز و آفات است که در صورت عدم مدیریت و مبارزه به موقع، به محصول کلزا خسارت جبران ناپذیری وارد می‌شود.

او ادامه داد: دانه کلزا حاوی ۴۰ تا ۴۵ درصد روغن و کنجاله آن حاوی ۲۰ تا ۲۵ درصد پروتئین است و روغن کلزا جزو با کیفیت‌ترین روغن‌های خوراکی محسوب می‌شود و پروتئین موجود در کنجاله کلزا در تغذیه دام و طیور استفاده می‌گردد.

رفیعی گفت: کلزا یکی از محصولات استراتژیک است که مشارکت کشاورزان در کشت آن موجب می‌شود دولت بخشی از نیاز کشور به روغن را در داخل کشور تأمین کند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.