افزایش مبتلایان کرونا با موج بازگشت مسافران نوروزی

سخنگوی وزارت بهداشت گفت:‌ یکی دو روز آینده موج بازگشت مسافران نوروزی را خواهیم داشت و زنگ خطری به صدا در آمده است و یک هفته یا ده روز آینده آمار جدیدی از مبتلایان کرونا را خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  معاون عمرانی وزیر کشور و سخنگوی وزارت بهداشت امشب ۱۲ فروردین ماه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی کرونا و محدودیت‌های روزه طبیعت پرداختند.

جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد تردد مردم نسبت به سال گذشته کمتر شده است افزود: در این مدت در اثر کرونا بسیاری از کشور‌های مدعی سیستم اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی آن‌ها به نوعی از بین رفته است.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه شهرداری‌ها پای کار آمده اند، گفت: در شب‌های عید بسته‌های تشویقی برای عوارض ساخت و ساز گذاشته می‌شد و بسیاری از شهرداری‌ها این کار را به تعویق انداختنه اند و مدت زمان پرداخت عوارض را به آخر اردیبهشت ماه موکول کردند.

معاون عمرانی وزیر کشور تصریح کرد: برای تاکسیرانان و ناوگان خدوم اتوبوسرانی و اقشار آسیب‌پذیر اقداماتی انجام شده است، شهرداری‌ها در بحث کرونا مظلوم واقع شده‌اند، این عزیزان خط اول جبهه خدمت رسانی هستند.

جمالی نژاد ادامه داد: بر اساس نتایج نهایی در جلسه دوشنبه با وزیر کشور در خصوص محدودیت‌های تردد و مقابله با شیوع کرونا ویروس در سیزدهمین روز فروردین، تصمیم به تعطیلی پارک‌های جنگلی و تفرجگاه‌های اطراف شهر و همچنین بر چیده شدن دستفروشان اطراف تفرجگاه‌ها در دستور کار قرار گرفت، تعطیلی اماکن گردشگری در روز سیزده بدر از دیگر تصمیمات اخذ شده به شمار می‌رود، در خصوص محدودیت و ممنوعیت تردد‌ها در ۱۳ بدر تصمیمات خوبی گرفته شد و نیروی انتظامی به جد ورود موثر کرده است.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز درخصوص برخورد با متخلفان گفت: با همکاری جمعی و همدلی ملی، هیچکس نباید از منزل خارج شود، اگر کسی از قانون تخطی کند باید منتظر برخورد پلیس باشد، البته تاکنون هم حدود ۹۸ درصد مردم به تذکرات نیروی پلیس احترام گذاشته و همکاری کنند، اما در صورت مشاهده فرد خاطی، جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و توقیف یک ماهه خودرو اعمال خواهد شد.

رضا کرمی رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران نیز در ارتباط زنده تلفنی با این برنامه گفت: اگر سیزده بدر تجمع تا اتراقی صورت بگیرد آثار ابتلا به کرونا در حدود دو هفته آینده مشاهده خواهد شد، چه اینکه افزایش تعداد مبتلایان به کرونا این روز‌ها ناشی از بی توجهی‌های دو هفته قبل است، اگر مردم مراعات نموده و همکاری جمعی داشته باشند در پایان فروردین با موج جدیدی از بیماری کرونا مواجه نخواهیم شد.

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه برنامه طی تماس تلفنی با اشاره به اینکه همه ما از این سهل انگاری‌ها و ساده انگاری‌ها ممکن است آسیب ببینیم گفت: زنگ خطر از مدت‌ها قبل به صدا درآمده بود لذا طرح تشدید فاصله گذاری اجتماعی مطرح شد تا بتوانیم اقدامات موثر دیگری را در راستای مقابله با کرونا انجام دهیم.

او با اشاره به اینکه در یکی دو روز آینده موج بازگشت اندکی از کسانی که سفر‌ رفته اند  خواهیم داشت، ادامه داد: زنگ خطری به صدا در آمده به طوری که یک هفته یا ده روز آینده آمار جدیدی از مبتلایان را خواهیم داشت، عزیزان ما در نیروی انتظامی و دستگاه انتظامی با متخلفان قاطعانه برخورد خواهند کرد.

جهانپور با اشاره به اینکه در فضای مجازی و در صدا و سیما مردم تلاش‌ها و جانفشانی‌های جامعه پزشکی و پرستاری را دیده اند گفت: کسی نباید کاری کند که بار بیمارستان‌ها افزایش پیدا کند ما امروزه در فاز مدیریت بیماری قرار گرفته‌ایم، امیدواریم شاهد ترافیک بیماران در بیمارستان‌ها نباشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار