هشدار درباره اتمام ذخایر اضطراری تجهیزات پزشکی آمریکا

مقامات وزارت امنیت داخلی آمریکا هشدار دادند انبارهای ذخایر اضطراری تجهیزات پزشکی این کشور تقریبا خالی شده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ۲ مقام وزارت امنیت داخلی آمریکا هشدار دادند انبارهای ذخایر اضطراری تجهیزات پزشکی ایالات متحده تقریبا از تجهیزات حفاظتی لازم برای مقابله با ویروس کرونا در این کشور خالی شده است.

به گفته این مقام‌های وزارت امنیت داخلی آمریکا تجهیزاتی نظیر ماسک، دستکش، روپوش، و حفاظ صورت تقریبا تمام شده است.

این ذخیره اضطراری که موسوم به ذخیره ملی راهبردی آمریکا است قرار است منبع تامین ملزومات پزشکی در وضعیت‌های اضطراری شود، اما مقامات ایالت‌های آمریکا در هفته‌های اخیر خواستار ارسال مقادیر زیادی از این تجهیزات برای کمک به بیمارستان‌های محل درمان بیماران کرونایی شده اند.

این در حالی است که به دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا و کمبود شدید تجهیزات پزشکی در ایالات متحده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرد روسیه هواپیمای بزرگی پر از تجهیزات پزشکی برای مقابله با بیماری کرونا به آمریکا ارسال کرده است.

آخرین آمار نشان می‌دهد ۲۴ هزار و ۳۸۴ نفر در شبانه‌روز گذشته در آمریکا به تازگی به بیماری کرونا مبتلا شده و ۷۳۲ نفر از شهروندان آمریکایی نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

کارگروه کرونا در کاخ سفید اعلام کرد ویروس کرونا حتی با رعایت موارد بهداشتی در آمریکا می‌تواند جان ۱۰۰ هزار تا ۲۴۰ هزار نفر از شهروندان آمریکایی را بگیرد و تا نیمه خرداد ماه فروکش نمی‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار