دستگیری شایعه پرداز کرونایی در اراک

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی از دستگیری شایعه پرداز کرونایی در اراک خبر داد.

دستگیری شایعه پرداز کرونایی در اراکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سرهنگ محمود خلجی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی از دستگیری فردی که در فضای مجازی اقدام به شایعه پراکنی و تشویش اذهان عمومی در زمینه ویروس کرونا می‌کرد خبر داد.

سرهنگ خلجی افزود: در پی دریافت گزارشی مبنی بر پخش اخبار جعلی و غیر واقعی در قالب تصاویر و کلیپ‌های مختلف در یکی از شبکه‌های اجتماعی با عنوان "شیوع بیماری کرونا" بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او اضافه کرد: از آن جا که بازتاب گسترده اینگونه اخبار در فضای مجازی، باعث تشویش اذهان عمومی و نگرانی مردم از انتشار این ویروس در سطح کشور و بی اعتمادی آنان به مسئولان اجرایی کشور خواهد شد، اقدامات کارشناسان پلیس امنیت عمومی استان مرکزی به منظور شناسایی عامل یا عاملان این اخبار آغاز شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان کرد: با رصد و پایش شایعات فضای مجازی و انجام تحقیقات کارشناسان پلیس، سرانجام انتشار دهنده این شایعات، تصاویر و اخبار دروغین، در شهرستان اراک شناسایی و با انجام عملیاتی از سوی مأموران پلیس امنیت عمومی استان دستگیر شد.

او با تأکید بر برخورد قاطع پلیس با انتشار دهندگان شایعات و اخبار جعلی از سوی فرد و یا افراد در شبکه‌های مختلف فضای مجازی به منظور پیشگیری از تشویش اذهان عمومی و نگرانی شهروندان ادامه داد: یمتهم دستگیر شده در این عملیات پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.

انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.