غربالگری ۷۸ درصد جمعیت خراسان شمالی نسبت به بیماری کووید ۱۹

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ازغربالگری ۷۸ درصدی جمعیت خراسان شمالی نسبت به بیماری کووید ۱۹ در خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سیداحمد هاشمی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی  گفت: برای شکست چرخه ویروس کرونا باید غربالگری را کامل کنیم و هم استانی‌ها به ویژه در شهر‌های بجنورد، شیروان و آشخانه بهتر است هر چه سریع‌تر نسبت به ثبت نام در طرح غربالگری اقدام کنند تا بتوانیم زودتر این چرخه را بشکنیم.

هاشمی  با اشاره به تصور اشتباه عموم در خصوص ابتلای نوزادان و کودکان به این بیماری عنوان کرد: بیشتر افراد به اشتباه تصور می‌کنند، کودکان و یا نوزادان به این بیماری مبتلا نمی‌شوند، این در حالی است که تاکنون موارد ابتلا در این دو گروه در کشور و استان گزارش شده است.

او ادامه داد: کودکان به طور معمول خفیف تر، این بیماری را تجربه می‌کنند و گاهی ممکن است این بیماری در آن‌ها بدون علامت باشد، اما این به آن معنا نیست که در کودکان خطری وجود ندارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود:کودکانی که نقص ایمنی یا بیماری زمینه‌ای نظیر آسم، بیماری قلبی و... دارند، در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند و علاوه بر امکان ابتلا در آن ها، ناقل بزرگسالان نیز هستند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.