رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با ویروس کرونا:

طرح کلینیکال ترایال برای داروی فاویپیراویر تدوین شده است

قانعی گفت: فاویپیراویر در ایران ثبت نشده و تاییدیه FDA آمریکا را ندارد و چاره جز کلینیکال ترایال نیست که طرح آن تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی قانعی رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: مدیرکل دارو سازمان غذاودارو در دوم فروردین امسال نامه‌ای مبنی بر توزیع ۱۵ هزار عدد قرص فاویپیراویر ساخت یک کارخانه چینی به دانشگاه بقیه‌اللّه ارسال کرده که در آن از این دانشگاه درخواست شده است تا طرح کلینیکال ترایال برای داروی فاویپیراویر انجام شود و درحال حاضر طرح کلینیکال ترایال برای این دارو تدوین شده است.

او ادامه داد: بیمارستان بقیه‌اللّه با هماهنگی سازمان غذاودارو، داروی فاویپیراویر را در بیمارستان‌های امام خمینی(ره) تهران، مسیح‌دانشوری، رسول اکرم(ص)، بیمارستان خورشید اصفهان، شهید بهشتی کاشان، کوثر سمنان، ولایت قزوین، بیمارستان امام(ره) ساری و لبافی‌نژاد تهران توزیع کرده است.

قانعی تاکید کرد: به دلیل فشارهای روحی در فضای مجازی مطالبی منتشر می‌شود که نیت افراد خیر و برای نجات بیماران بستری در بیمارستان‌هاست اما به طور کلی به دلیل آنکه این دارو در ایران ثبت نشده و تاییدیه FDA آمریکا را ندارد، چاره جز کلینیکال ترایال نیست تا دارو با مجوز سازمان غذاودارو ثبت و اجازه تجویز پیدا کند.

او‌ ادامه داد: کارها با سرعت بالا و علمی انجام می‌شود و نتایج آن که ظرف دو تا سه هفته آینده استخراج می‌شود مبنای تصمیم‌گیری است. با حمایت معاونت علمی، تولید دارو در کشور شکل گرفته و مسئولان سازمان غذاودارو داروی مورد نظر را دیده است و در زمینه تولید داخل تصمیم‌گیری می‌کنند. ممکن است کار تحقیقات بالینی روی این دارو انجام شود یا در فهرست دارویی ایران به ثبت برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
سلام.
کسی میدونه این دارو رو‌ کدوم شرکت ایرانی در حال حاضر تولید میکنه؟ از کجا میتونم قرص رو تهیه کنم
United States of America
ناشناس
۲۳:۵۰ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
سلام این دارو واقعا موثره چرا تولیدش نمیکنین تا جان هزاران انسان نجات پیدا کنه ازتون خواهش می کنیم زودتر فاویپیراویر را تولید کنید این دارو آنزیم تکثیر کننده ار ان ای را از کار میندازه تکثیر ویروس متوقف میشه و معجزه میکنه تنها دارو که قبلا روی انفولانزا سالها جواب داده و انقدر اف دی ای امریکا را مثال نزنید fda واسه امریکاست مگه ما امریکایی هستیم؟
آخرین اخبار